خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت:

واحدهای تولیدکننده فولاد با کمبود شش میلیون تن گندله مواجه هستند

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۷۸۵

پروژه‌های معدنی متعلق به اشخاص نیست بلکه به کل ملت ایران تعلق دارد و باید اشتغالزایی و سودآوری آن برای عموم مردم باشد.

نعمت‌زاده با تأکید بر ضرورت فعالیت این واحدها در تکمیل زنجیره تولید تا استحصال فولاد اظهار امیدواری کرد با فعالیت بیشتر کمبودها جبران شده و به اهداف تعیین شده نائل گردیم.

به گزارش ایلنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست با ۱۶ شرکت تولیدکننده سنگ‌آهن و کنستانتره سنگ‌آهن با تأکید بر ضرورت تولید محصول نهایی فولاد گفت: در تولید سنگ‌آهن و گندله و فولاد گنار گذاشتن استانداردهای سنتی و تولید محصول به شکل استانداردهای روز دنیا یک ضرورت است.

وی گفت: واحدهای تولید کننده فولاد کشور با کمبود ۶ میلیون تن گندله مواجه هستند.

نعمت‌زاده تصریح کرد: می‌توان مانند سایر حوزه‌ها نظیر صنعت پتروشیمی، تشکیل شرکتی واحد و مستقل گندله و سنگ‌آهن در قالب یک مدیریت متمرکز تشکیل داد تا علاوه بر رفع مشکلات زیر بنایی نظیر آب، برق، گاز، جاده سرعت خوبی به پیشرفت‌های فیزیکی طرح کند.

نعمت‌زاده در ادامه افزود: پروژه‌های معدنی متعلق به اشخاص نیست بلکه به کل ملت ایران تعلق دارد و باید اشتغالزایی و سودآوری آن برای عموم مردم باشد..

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: واحدهای تولید کننده سنگ آهن و گندله بزرگ نباید نگاه صرف به بانکها داشته باشد آنها می‌توانند از سرمایه داران، سهامداران و صندوق‌ها دعوت به عمل آورند.

نعمت زاده افزود: هم اکنون شرکتهای صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در کشور وجود دارد که ایمیدرو زیربناهای لازم برای واحدهای صنعتی مستقر در آنها را تأمین می‌کند و سرمایه گذاران می توانند از آن استفاده نمایند.

وی در پایان افزود: اتمام طرح های نیمه تمام را به قوت پیگیری وبه دنبال اتمام آن هستیم وتلاش داریم موانع آنها را برطرف کنیم.

در ادامه این نشست شرکتهای تولید کننده کنسانتره سنگ آهن و فولاد ضمن ارائه گزارش پیشرفت فیزیکی و هزینه‌های انجام شده در خصوص طرحهای خود مشکلات شان را با وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز