خبرگزاری کار ایران

افزایش تولیدات خودروی سواری در گروه بهمن علی رغم چالش‌های فراوان/ ورود محصولی جدید از کمپانی نتا به ایران +فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۴۸۴

مدیرعامل گروه بهمن کفت: با وجود مشکلات فراوان در تولید، موفق به شروع تولید پیکاپ G9 شده و 60 دستگاه از این وسیله‌ی نقلیه را به عنوان تولید اولیه تولید کرده‌ایم. در ابتدای سال 1403 در تولید این دستگاه به عدد خوبی خواهیم رسید و تولید آن ادامه خواهد داشت. همچنین رقم اعلامی این خودرو 1 میلیارد و 900 میلیون است.

به گزارش ایلنا بیوک علیمرادی در نشست خبری برنامه توسعه‌ای گروه بهمن در سال 1403 گفت: گروه بهمن با وجود تحریم‌ها و مشکلات مختلف در سال 1402 توانست تولیدات را در بخش محصولات سواری افزایش دهد و این روند افزایش تولید در سال 1403 نیز ادامه خواهد یافت.

 

رقابت بین خودروسازان

علیمرادی با اشاره به اینکه تولید خودرو دارای ابعاد اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است تصریح کرد: به اعتقاد من بازار خودرو تنوع خوبی دارد و رقابت نیز برقرار است و نمود آن در نمایشگاه خودروی سال جاری قابل مشاهده است. همچنین ما نیز در تلاش هستیم با تولید محصولات با کیفیت به توسعه کشور و ارتقای رفاه مردم  و مشتریان اهتمام ویژه داشته باشیم.

 

چالش‌های ارزی

وی ادامه داد: ارز برای تولید به گروه بهمن تعلق نگرفت اما خوشبختانه با تلاش های محترم وزیر صمت موفق شد با توافقاتی که اتخاذ شد توانست ارز صادرات غیر را به ارز نیمایی مختص خودروی سواری تخصیص دهند. که با این ارز در سه ماهه‌ی اول سال تقریبا در خرداد و تیرماه ‌می‌توانیم تعهدات خود را د ر واگذاری خودرو به متقاضیان ایفا نمائیم.

مدیرعامل گروه بهمن در ادامه گفت: متاسفانه به علت نوع ارزی که به ما تعلق گرفته است قطعات ما ماه‌هاست در گمرک باقی مانده است و برای ترخیص این قطعات نیازمند امکانات هستیم که خوشبختانه با اقداماتی که انجام شده انشالله به زودی این مشکل در حال مرتفع شدن است. به همین علت افرادی که در سامانه جامع ثبت نام کرده‌اند باید منتظر دستور صادره از وزارتخانه باشند.

 

خودروهای برقی

علیمرادی افزود: در گروه بهمن سعی داریم به بحث برقی سازی خودروها نیز ورود کنیم و طی ارتباط گسترده با برند نتا، قرار است یک محصول پلاگین هیبرید از نتا به ایران وارد شود و امیدواریم واردات این محصولات جوان پسند به کشور سریعتر صورت بگیرد.

 

دخالت دولت در بخش خصوصی

وی گفت: با وجود فرمایش و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر نقش نظارتی دولت و عدم دخالت آن در بخش خصوصی، متاسفانه اجرایی نشدن این دستور، مشکلات زیادی به وجود آورده است چرا که دولت در تولید خودرو دخیل و تصدی تولید را دارا می‌باشد و بخش خصوصی را مقابل خود قرار می‌دهد.

 

عدم هماهنگی دولت و تولیدکنندگان در رفع مشکلات

علیمرادی ادامه داد: یکی از مشکلات جدی و گریبان گیر صنعت خودرو عدم همراهی و همکاری تولیدکنندگان و دولت در کنار هم برای رفع مشکلات است. در حال حاضر یکی از چالش‌های تولیدکنندگان خودرو، تامین ارز برای تامین قطعات است که امیدواریم دولت در کنار شرکت‌ها به رفع این چالش کمک کند.

 

حجم ویدیو: ۲۶.۰۴M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۴:۵۱ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز