خبرگزاری کار ایران

کاهش آلودگی هوا و هزینه‌های سوخت از مزیت‌های برقی‌سازی خودروها

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۰۵۳

وزیر صمت گفت: برقی‌سازی خودروها، اتوبوس‌ها و موتورسیکلت‌ها مزیت‌های خوبی دارد که از آن جمله می‌توان به کاهش آلودگی هوا و کاهش هزینه‌های سوخت اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس علی‌آبادی در آیین بهره‌برداری همزمان از ۱۵ ایستگاه شارژر خودروهای برقی که با حضور شهردار تهران، رئیس شورای شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: امروز شاهد برقی شدن تهران هستیم. آرزویی که سالها برای آن تلاش شد و امروز شاهد تحقق آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه موضوع برقی‌سازی خودروها به سال‌های دور برمی‌گردد افزود: شاید این مسئله به بیش از یک قرن گذشته برگردد، موضوعی که مورد توجه کشورها قرار گرفت و برخی از کشورهای به سمت برقی‌سازی خودروها گام برداشتند.

وزیر صمت با بیان اینکه در حال حاضر برقی کردن خودروها در دنیا در حال توسعه و با سرعت زیاد در حال انجام است تاکید کرد: برقی‌سازی خودروها، اتوبوس‌ها و موتورسیکلت‌ها مزیت‌های خوبی را دارد که از آن جمله می‌توان به کاهش آلودگی هوا و کاهش هزینه‌های سوخت اشاره کرد.

علی‌آبادی ادامه داد: منبع باتری‌های خودروهای برقی از لیتیوم و سدیم است و هر کدام از این عناصر و فلزات محدود و کمیاب هستند و ما باید به سمت خودروهای هیدروژنی گام برداریم که این مسئله بسیار مهم است.

وزیر صمت با اشاره به اینکه امکان شارژ کردن خودروهای برقی در منازل هم وجود دارد تاکید کرد: به گونه‌ای است که حتی می‌توانیم در ساعاتی که پیک استفاده از برق نباشد، خودروهای برقی را شارژ کنیم و خودروهای برقی که از شب تا صبح شارژ شوند، ۵۰۰ کیلومتر پیمایش را در طول روز خواهند داشت.

وی با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژر در سطح شهر تهران گفت: این ایستگاه‌ها برای ارائه خدمات به شهروندانی که دارای خودروهای برقی و موتورسیکلت‌های برقی هستند، راه‌اندازی شده تا آنها نیز بتوانند در طول روز و در ساعاتی خودروهای برقی خود را شارژ کنند ضمن اینکه شارژ خودروهای برقی به صورت فست در بازه زمانی ۱۰ دقیقه‌ای ۱۰۰ کیلومتر شارژ می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز