خبرگزاری کار ایران

یک هنرمند اتریشی مطرح کرد:

اخبار رسانه‌های غربی درباره ایران کاملاً دروغ است/ مردم ایران اهل فرهنگ و هنر هستند

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۵۶۱

یک هنرمند اتریشی که به اصفهان سفر کرده است، با بیان اینکه مردم ایران اهل فرهنگ و هنر هستند، گفت: اخبار رسانه‌های غربی درباره ایران کاملاً دروغ است.

به گزارش ایلنا، این نمایشگاه که در بهار و تابستان امسال در گالری‌های کشور اتریش و در پاییز در تهران برگزار شده بود، مقصد آخرین نمایشگاه خود را اصفهان انتخاب کرده است.

نمایشگاه "این سو و آن سو" که کاری مشترک از هنرمندان ایران و اتریش به شمار می‌رود، از سوی موزه هنرهای معاصر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در این موزه برپا شد.

در این نمایشگاه آثار 17 هنرمند اتریشی و 15 هنرمندان ایرانی در کنار یکدیگر قرار گرفته و به مدت یک ماه برای علاقمندان به نمایش گذاشته شد.

شامل پیتر آسمن، مارکوس آنتون هوبر، اریک اشپیندلر، ایزا اشتاین، آندریاس اشتروهامر، هربرت اگر، توماس انزنهوفر، ژورف باور، کریستین باور، ژوزف رامازندر، ولفگانگ رایتر، مارکوس ریب، اکارت سونلایتنر، والتر کاینز، ماریون کیلیانوویچ، اوروسلا گوتمان و مریا مئوسبرگر-شافر از جمله هنرمندان اتریشی حاضر در این نمایشگاه بودند.

همچنین 15 هنرمند ایرانی به نام‌های رضا آرامش، غزاله آورزمانی، علا ابتکار، مجتبی امینی، سعید انصافی، سهند حسامیان، فرناز ربیعی جاه، طرلان رفیعی، یاشار صمیمی مفخم، گلناز طاهری، سمیرا علیخانزاده، مزدک عیاری، بهناز قاسمی، فرح مهدوی و نرگس هاشمی نیز در این نمایشگاه آثار خود را به نمایش گذاشتند.

در حاشیه برگزاری این نمایشگاه که همزمان با روزهای میانی بهمن امسال به کار خود پایان داد، با یکی از هنرمندان اتریشی حاضر در اصفهان به گفت‌وگو نشستیم. متن این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

خودتان و اثرتان را معرفی کنید؟

مارکوس آنتونی هوبر هستم و در حال حاضر فقط به کارهای هنری مشغولم. تکنیک این کار من اچ اینگ یعنی همان تکنیک چاپ فلز است که به صورت طراحی روی صفحه مسی که با اسید خورده می‌شود انجام شده است. اسم این طرح فرزندان زروان است و شامل 5 نوع طراحی در حال حرکت به سمت غرب به شرق و شرق به غرب هست.

دیدگاه شما قبل و بعد از سفر به ایران تا چه اندازه تغییر کرده و حال که به این کشور سفر کرده‌اید، نظرتان راجع به ایران چیست؟

اولین بار که در مورد این پروژه شنیدم، برایم خیلی جالب بود که قرار است به ایران که رسانه‌های مختلف علیه آن صحبت می‌کنند، سفر کنم و بعد از این سفر متوجه شدم این اخبار کاملاً دروغ است. مردم ایران اهل فرهنگ و هنر هستند.

به نظر شما هنر تا چه اندازه در تبادل فرهنگی بین کشورهای مختلف تاثیر دارد؟

هنر فراتر از سیاست است و می‌تواند جوامع مختلف را به یکدیگر متصل کند در واقع این هنر است که پیام آور صلح و دوستی است و از جنگ و درگیری نفرت دارد و هنرمندان می‌توانند دیدگاه کشورها نسبت به یکدیگر را با طراحی و برگزاری نمایشگاه تغییر دهند.

آثار دیگر هنرمندان در این نمایشگاه را چه طور دیدید؟

هر اثر این نمایشگاه، نمایش اندیشه ارتباط بین این سو و آن سو در رابطه بیان ایران و اتریش و بالعکس و یا ارتباط بین بینندگان و هنرمندان و بالعکس است در واقع هنرمندان در این نمایشگاه نوعی خوانش فرهنگی از محل زندگی خود را به تصویر کشیده‌اند.

همانطور که می‌دانید موزه هنرهای معاصر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در زمینه برگزاری این نمایشگاه‌ها اقدامات مختلفی صورت داده است. هدف شما و دیگر هنرمندان اتریشی از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی چیست؟

ارتباط میان فرهنگ‌ها و گفت وگوی جهانی در دنیای کنونی بسیار مهم است و برگزاری این نمایشگاه‌های مشارکتی موثرترین تلاش برای برقراری این ارتباط و تبادل و شکوفایی فرهنگ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز