خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل آبفا استان مطرح کرد:

میانگین بارندگی در فارس کمتر از یک سوم میانگین جهانی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۵۱۳

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس بر لزوم مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد و گفت: یکی از بزرگترین معضلات حوزه ی تأمین و توزیع آب شرب، شکاف قابل توجه بین قیمت تمام شده و قیمت فروش آب است که واقعی شدن آن علاوه بر کمک به اقتصاد آب، می تواند موجب اصلاح الگوی مصرف آب شود.

به گزارش ایلنا، علی جان صادق پور در همین رابطه اظهار کرد: در حوزه ی اقتصاد منابع آب ، به دلیل اعمال تعرفه های تکلیفی، اختلاف قابل توجهی بین قیمت تمام شده و قیمت فروش آب وجود دارد و محاسبات نشان می دهد که حدودا ۲۰ درصد از هزینه های قیمت تمام شده هر متر مکعب آب، توسط مشترکین پرداخت می شود.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس با بیان این مطلب که می بایست تدابیری اتخاذ شود تا این فاصله به حداقل برسد، خاطر نشان کرد: واقعی شدن تعرفه های آب شرب هم موجب رشد اقتصاد آب و هم مدیریت مطلوب مصرف و ترمیم فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب در جامعه خواهد شد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بروز خشکسالی های متوالی در فارس نیز اظهار داشت: کشور ایران و به تبع آن استان پهناور فارس، از نظر اقلیمی در منطقه ای خشک و نیمه خشک واقع شده است که با توجه به تغییرات اقلیمی گسترده و وقوع خشکسالی های متوالی در دو دهه ی اخیر، بی تردید باید گفت که سرزمین ما در منطقه خشکی از جهان قرار گرفته است.

مدیر ارشد حوزه ی آب شرب استان فارس ادامه داد : میانگین بارندگی در استان ما کمتر از یک سوم میانگین جهانی است؛ این در صورتی است که میانگین تبخیر از منابع آب های کشور بیش از سه برابر جهانی است.

صادق پور اضافه کرد: علاوه بر این، توزیع زمانی و مکانی این مقدار بارندگی نیز بسیار نامتناسب است؛ مصرف سرانه ی آب یعنی مقدار آبی که هر نفر در شبانه روز به مصرف می رساند در دنیا معادل ۱۵۰ لیتر در روز و در سطح کشور نیز معادل ۲۵۰ لیتر در روز است؛ حال آن که این مقدار در شهرستان های استان فارس گاهی ۲۹۰ لیتر در شبانه روز است که نشان دهنده ی بالا بودن مصرف آب در میان مردم استان است.

وی با تأکید بر لزوم مدیریت مصرف آب تصریح کرد: شرایط ایجاب می کند تا علاوه بر اقدامات فنی و مهندسی توسط دستگاه های متولی تأمین آب در حوزه ی اقدامات ساختاری، در بخش رفتاری نیز با فرهنگ سازی و ترویج صرفه جوئی و نیز احساس مسئولیت آحاد جامعه، کاهشی حداقل ۲۰ درصدی در مصرف آب رخ دهد تا کماکان امکان ارائه ی خدمات مطلوب آبرسانی مهیا باشد.             

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز