خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل آبفا فارس خبر داد:

شناسایی ۱۴ هزار و ۵۰۰ فقره انشعاب غیر مجاز از ابتدای سال

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۹۴۲

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۴ هزار و ۵۰۰ فقره تخلف در برداشت غیر قانونی آب، انشعاب و شیر برداشت های غیرمجاز شناسایی و به انشعاب مجاز تبدیل شده است که این تعداد رشد ۲۳۴ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ را نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا، علی جان صادق پور با بیان اینکه انشعاب های غیرمجاز علاوه بر افزایش بی رویه مصرف آب سبب بروز خسارت هایی به شبکه توزیع و تأسیسات آبرسانی و تضییع حقوق مشترکین می گردد، گفت: وصل انشعاب غیرمجاز تخلف محسوب و دارای مجازات های قانونی است، زیرا علاوه بر اختلال در خدمات رسانی منظم، منجر به تضییع حقوق سایر مشترکین، احتمال آلودگی در شبکه های توزیع آب، کاهش عمر و افت فشار در شبکه توزیع به دلیل برداشت های بی رویه می شود.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس با ارائه تعریفی کلی از استفاده کنندگان غیر مجاز(سرقت آب) از آب شرب، به مجازات های قانونی این اشخاص نیز اشاره کرد و گفت: این اصطلاح به آن دسته از اشخاص حقیقی یا حقوقی اطلاق می‌شود که بدون داشتن پروانه انشعاب از تأسیسات آبرسانی استفاده می‌کنند و یا مصرفی مغایر با کاربری تعیین شده، دارند.

وی افزود: از طرفی بر اساس فتاوی بسیاری از مراجع تقلید، استفاده غیرمجاز(سرقت آب) از آب، غیرجایز و حرام اعلام شده است.

رئیس هیأت مدیره شرکت آبفا فارس ادامه داد: بر اساس ماده یک قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، هر شخصی که بدون دریافت انشعاب قانونی آب، به استفاده از آن اقدام و یا با داشتن انشعاب قانونی، مبادرت به استفاده غیرمجاز کند، علاوه بر الزام به پرداخت بهای خدمات مصرفی و جبران خسارت و سایر حقوق مربوطه، مجازات هایی برای متخلف در نظر گرفته شده است.

وی با هشدار به استفاده کنندگان از انشعابات غیر مجاز، افزود: به منظور جلوگیری از اختلال در روند آب رسانی به مشترکین این شرکت، در سال ۱۴۰۲ شناسایی انشعابات غیر مجاز را با شدت و جدیت در دستور کار قرار دادیم و در سنوات آتی نیز بطور مستمر و مضاعف پیگیر آن خواهیم بود.

مقام ارشد آب و فاضلاب استان فارس تأکید کرد: برای همه کسانی که اقدام به وصل انشعابات غیر مجازنمایند( سرقت آب)، بدون اغماض پرونده قضایی تشکیل و برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۴ قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب در صورت داشتن شرایط لازم، امکان واگذاری انشعاب به دارندگان انشعابات غیرمجاز قبلی وجود دارد، لذا کسانی که از اجرای قانون پیروی نکنند و بر استفاده از انشعابات غیرمجاز اصرار داشته باشند، به جبران خسارت، جزای نقدی و قطع انشعاب و برخورد قانونی محکوم می گردند.

وی افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده،از آغاز سال جاری تا کنون، تیم شناسایی انشعابات غیرمجاز، ضمن بررسی انشعابات مشترکین، موفق به شناسایی و تبدیل حدود ۵ هزار و ۵۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز به انشعاب مجاز و نیز شناسایی قریب به ۹ هزار تخلف و برداشت غیر مجاز از شبکه های آبرسانی شده است.

به گفته ی رئیس هیأت مدیره آبفا فارس، شناسایی این تعداد انشعاب و برداشت غیر مجاز آب نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۳۴ درصد رشد داشته است، گفت: در همین راستا تعدادی از این تخلفات به مراجع قضایی معرفی شده اند و پرونده ی سایر انشعابات نیز در دست اقدام است.

گفتنی است؛ با اقدامات صورت گرفته مشکل تعداد قابل توجهی ازمناطقی که به علت تخلفات صورت گرفته دچار مشکل کم آبی بودند، با جمع آوری انشعابات غیر قانونی( سرقت آب) مرتفع گردیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز