خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل آبفا فارس خبر داد؛

اجرای طرح های آبرسانی برای 8 شهر در خطر تنش آبی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۱۹۹

مدیرعامل آبفا فارس با تشریح طرح های اضطراری تأمین آب برای رفع تنش در برخی از شهرهای استان، گفت: برای رفع ۵۳۰ لیتر برثانیه کمبود آب در هشت شهر استان۲۲ حلقه چاه حفر شده؛ یا در حال حفر است.

به گزارش ایلنا، علی جان صادق در جلسه‌ای برخط با معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور که به منظور رصد و پایش طرح‌های اضطراری تأمین آب برای رفع تنش در برخی شهرهای استان فارس طی تابستان آتی، برگزار شد، گفت: کمیته بحران شرکت آبفا استان فارس پس از مطالعات دقیق و کارشناسی، شهرها و روستاهای استان را نیاز سنجی و طرح های راهگشای آبرسانی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی به شرح طرح های آبرسانی در حال اجرا در 8 شهر در خطر تنش آبی اشاره و اظهار کرد: برای رفع ۵۳۰ لیتر برثانیه کمبود آب در شهرهای داراب، فسا، مرودشت، کازرون، گله دار، فیروزآباد، کوار و قطرویه ، ۲۲ حلقه چاه حفر شده؛ یا در حال حفر است.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس در همین خصوص گفت: در شهر فسا ۱۴۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم که طبق برنامه های طراحی شده، ۴۰ لیتر از این حجم از طریق طرح های مدیریت مصرف نظیر اصلاح شبکه و خطوط انتقال، کشف و قطع انشعاب های غیر مجاز، طرح های کاهش مصرف و همچنین اقدامات فرهنگی در سطح جامعه جبران خواهد شد؛ ۱۰۰ لیتربر ثانیه از این کمبود نیز از طریق حفر ۴ حلقه چاه تأمین خواهد شد که یک حلقه از آن با ۱۵ لیتر بر ثانیه آبدهی، حفر، تجهیز و به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: در شهر داراب هم به منظور جبران ۵۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب، ۴ حلقه چاه حفر شده است که در مرحله تجهیز است؛ ۱۰ لیتر از این کمبود نیز از طریق طرح های مدیریت مصرف جبران خواهد شد.

به گفته مدیر عامل آبفا فارس در شهر مرودشت ۱۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب وجود دارد که حفر ۲ حلقه چاه و ارتقاء ایستگاه پمپاژ تصفیه خانه آب کوه سبز در برنامه آتی شرکت آبفا فارس قرار دارد.

این مقام ارشد حوزه آب و فاضلاب استان فارس در خصوص رفع تنش آبی در شهر کازرون هم گفت: در شهر کازرون ۸۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم که به منظور رفع آن، حفر ۴ حلقه چاه در دستور کار قرار گرفت؛ در همین راستا یک حلقه چاه حفر ، تجهیز و به بهره برداری رسیده، یک حلقه چاه حفر و در مرحله ی تجهیز است و عملیات حفر ۲ حلقه چاه دیگر نیز در حال اجرا می باشد.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس در خصوص طرح های پیشگیری از تنش آبی در شهرهای گله دار، فیروزآباد، قطرویه و کوار نیز تصریح کرد، در این شهرها حفر هشت حلقه چاه در دستور کار بود که ۶ حلقه از این چاه ها حفر و ۲ حلقه به طور کامل تجهیز شده است؛ عملیات حفر ما بقی چاه ها نیز در دست اجرا می باشد.

وی در خصوص اصلاح خط انتقال هزار میلیمتری آب لارستان نیز گفت: عملیات اصلاح و ارتقاء ایمنی ۲ کیلومتر از این خط انتقال که آب شرب شهرها و تعدادی از روستاهای جنوب فارس را تأمین می کند و مکررا در منطقه ی سیف آباد شهرستان خنج دچار پدیده ی گالی می شد، با استفاده از لوله های مقاوم و ضد زلزله ی ۱۰۰۰ میلیمتری چدن داکتیل انجام شده است که در فرصت مناسب جایگزین بخشی از خط انتقال قدیمی خواهد شد.

رئیس کمیته بحران شرکت آبفا فارس، انجام به موقع طرح های آبرسانی را منوط به تأمین به بهنگام اعتبارات مورد نیاز دانست و خواستار مساعدت ویژه ی مسئولین به منظور تأمین اعتبار و اجرای به موقع طرح های مورد نظر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز