خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد؛

بیش از ۱۶۴ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری قزوین بازدید شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۴۳۴

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین گفت: از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۴ فروردین و همزمان با تعطیلات عید سعید فطر، ۱۶۴ هزار و ۶۷ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان شامل آثار تاریخی، موزه‌ها و جاذبه‌های طبیعی بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا خزائلی با اعلام این خبر گفت: براساس آمار ثبت شده در دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر از این آمار تعداد ۱۰ هزار و ۹۷۱ بازدید مربوط به موزه‌های استان شامل موزه خوشنویسی، موزه شهر، موزه سنگ نگاره‌های، موزه مردم‌شناسی قجر و موزه‌های شاهنامه و ملت در مجموعه سعدالسلطنه بوده‌ است.

وی افزود: در میان سایر جاذبه‌های گردشگری نیز منطقه الموت، کاروانسرای سعدالسلطنه و دولتخانه صفوی در صدر بازدیدها قرار داشته‌اند.

خزائلی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی اشغال ظرفیت واحدهای اقامتی در تعطیلات عید سعید فطر نسبت به نوروز ۱۴۰۳افزود: طی این ایام تعداد ۷ هزار ۶۳۴ نفر اقامت در واحدهای اقامتی رسمی شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مهمانپذیرها، خانه‌مسافرها و زائرسراها و واحدهای اقامتی غیر رسمی شامل مراکز اسکان فرهنگیان، خانه‌های استیجاری مناطق الموت و زیاران و … به‌ ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین خاطرنشان کرد: همچنین در راستای نظارت بر نحوه ارائه خدمات به گردشگران تعداد ۴۵ فقره بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری سطح استان توسط بازرسان ستاد اجرایی خدمات سفر انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز