خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خبر داد؛

هدف‌گذاری 5 درصد از برق دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی با تجدیدپذیرها

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۳۰۸

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه تأمین بخش از برق ادارات این استان با تجدیدپذیرها هدف‌گذاری شد، گفت: از ابتدای سال جاری 5 درصد از برق ادارات این استان باید از محل برق تولیدی تجدیدپذیرها تأمین شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود محمودی در جمع خبرنگاران استان مرکزی، افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (5) قانون خدمات کشوری از ابتدای سال 1403 موظف هستند سالانه 5 درصد از برق مصرفی خود را تا رسیدن به سهم 20 درصد مصرف سال، از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک، تأمین کنند.

وی ادامه داد: این میزان باید در بازه زمانی 4 سال تا 20 درصد به صورت سالانه 5 واحد درصد افزایش یابد. در صورت رعایت نشدن این موضوع، انرژی مازاد مصرفی، بر اساس حداکثر نرخ تابلوی برق سبز بورس انرژی در قبض برق این مشترکان محاسبه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اظهار داشت: هدف از این الزام، اجرای ماده 8 مصوبات شورای عالی انرژی کشور در راستای اجرای وظایف قانونی وزارت نیرو در زمینه توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک است.

محمودی تصریح کرد: به منظور اجرایی شدن مصوبه فوق الذکر، رویه اجرایی تأمین حداقل 20 درصد برق مصرفی مشترکان مشمول دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (5) قانون خدمات کشوری از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک توسط وزیر نیرو ابلاغ شد.

وی بیان داشت: مشترکان مشمول می‌توانند برای تأمین تمام و یا بخشی از برق مصرفی خود، از طریق یکی از روش‌ها شامل ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک با اخذ مجوزهای لازم برای هریک از ساختمان‌ها و یا به صورت تجمیعی برای چندین ساختمان، خریداری از تابلوی برق سبز به صورت فیزیکی یا گواهی برق تجدیدپذیر و انعقاد قرارداد دوجانبه با نیروگاه تجدیدپذیر در چارچوب قوانین و مقررات جاری، اقدام کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز