خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خبر داد؛

هدفگذاری تأمین 5 درصد از برق ادارات استان مرکزی با تجدیدپذیرها

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۴۵۶

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه تأمین 5 درصد برق ادارات استان با تجدیدپذیرها از ابتدای سال آینده هدفگذاری شده است، گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (5) قانون خدمات کشوری در این استان، موظف هستند از ابتدای سال 1403 میزان 5 درصد از برق مصرفی خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک تأمین کنند و در طول مدت 4 سال به صورت سالانه 5 واحد درصد، تا 20 درصد را افزایش دهند.

به گزارش ایلنا، محمود محمودی افزود: در راستای اجرای وظایف قانونی وزارت نیرو در زمینه توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک و با هدف اجرای ماده (8) مصوبات شورای عالی انرژی کشور، تمام دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (5) قانون خدمات کشوری مکلف هستند سالانه 5 درصد مصرف انرژی الکتریکی خود را تا رسیدن به سهم 20 درصد مصرف سال از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک تأمین کنند.

وی ادامه داد: به منظور اجرایی شدن مصوبه فوق‌الذکر، رویه اجرایی تأمین حداقل 20 درصد برق مصرفی مشترکان مشمول از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک توسط وزیر نیرو ابلاغ شده است. در صورت رعایت نشدن این موضوع از سوی مشترکان مشمول، انرژی مازاد مصرفی بر اساس حداکثر نرخ تابلوی برق سبز بورس انرژی در ماه قبل از صدور صورتحساب مشترکان، در قبض برق آنها محاسبه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اظهار داشت: تأمین تمام و یا بخشی از برق مصرفی مشترکان مشمول به یکی از روش‌ها شامل ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک با اخذ مجوزهای لازم برای هریک از ساختمان‌های مشترکان مشمول و یا به صورت تجمیعی برای چندین ساختمان مشترکان مشمول، خریداری از تابلوی برق سبز، به صورت فیزیکی یا گواهی برق تجدیدپذیر و انعقاد قرارداد 2 جانبه با نیروگاه تجدیدپذیر در چارچوب قوانین و مقررات جاری، امکان‌پذیر است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز