خبرگزاری کار ایران

دستگیری ۳۷ متخلف شکار و صید طی تعطیلات نوروز در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۳۱۴

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:‌ ۳۷ متخلف شکار و صید در ایام پایانی اسفند ماه پارسال و تعطیلات نوروزی با هوشیاری ماموران این یگان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا از مشهد، ابوالفضل شعبانی اظهارکرد: از این تعداد متخلف ، پنج قبضه سلاح شکاری و ۴۴ قطعه پرنده از قبیل "چکاوک وحشی، کبک، بلدرچین و توکای باغی" کشف، توقیف و به دستور مقام قضایی در طبیعت رهاسازی شد.

وی اضافه کرد: از این متخلفان لاشه چهار قطعه کبک وحشی، ۱۳ قطعه ماهی و ۱۰ حلقه مار آبی نیز کشف شد و پرونده آنان در محاکم قضایی در دست پیگیری است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: محیط بانان سه قلاده شغال گرفتار در استخر ذخیره آب در شهرستان بردسکن را نیز نجات دادند و آنها را به دامان طبیعت بازگرداندند.

شعبانی افزود:ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان در ایام پایانی سال ۱۴۰۲ و تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ با ظرفیت ۱۸۰ نیرو در قالب چهار گروه خودرویی، موتوری و یک اکیپ سیار و به صورت انفرادی در امر حفاظت از مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان و زیستگاه‌های استان فعال بودند.

وی اضافه کرد: همچنین در این ایام نیروهای یگان حفاظت محیط زیست، پرنده فروشی‌ها، بازار ماهی فروشان و بازار گل مشهد را پایش و رصد کردند.

وی ادامه داد: محیط بانان همچنین ۲ متخلف را شناسایی و دستگیر کردند که اتهام یکی سوزاندن لاستیک و آلوده کردن هوا و اتهام دیگری تخلیه غیر مجازفاضلاب در زمین های کشاورزی بود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت : ۲ متخلف که یکی اراضی ملی در منطقه حفاظت شده "الله اکبر" را به مساحت ۵۰۰ متر مربع تخریب و تصرف کرده بود و دیگری در منطقه حفاظت شده ارس سیستان کلات یک باب خانه باغ به صورت قانونی ساخته بود را شناسایی و مانع تصرفاتشان شدند و آنها را به مراجع قضایی معرفی کردند.

شعبانی افزود: طی این ایام تعداد هشت نفر از شکارچیان غیرقانونی که برای شکار به مناطق حفاظت شده رفته بودند قبل از اقدام به شکار دستگیر شدند و پنج فقره پرونده برای آنها تشکیل و به اتهام شروع به شکار به مراجع قضایی ارسال شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز