خبرگزاری کار ایران

رشد ۲۰ درصدی مدال آوری ورزشکاران آذربایجان غربی در عرصه های بین المللی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۵۶۰۰

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی از رشد ۲۰ درصدی مدال آوری ورزشکاران استان در عرصه های بین المللی خبر داد.

به گزارش ایلنا، سجاد بیرامی بیان کرد: در سال گذشته ورزشکاران استان موفق به کسب ۲۲۰ مدال در مسابقات مختلف ورزشی از جمله المپیک و مسابقات جهانی و بین المللی و آسیایی شدند که نسبت به مدت زمان سال گذشته رشد ۲۰ درصدی دارد.

وی با اشاره به اینکه ورزشکاران استان در این بازه زمانی ۶۴۵ مدال ورزشی نیز در مسابقات مختلف کشوری کسب کردند، تصریح کرد: در این مدت ۲۲۵ ورزشکار از استان به اردوی تیم های مختلف ورزشی دعوت شدند که ۸۰ ورزشکار به عضویت تیم های ملی در آمدند که نسبت به مدت زمان سال گذشته رشد ۳۳ درصدی دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با تاکید به اینکه در سال گذشته ۲۸۰ مورد اعزام تیم های ورزشی و ورزشکاران به مسابقات قهرمانی کشوری، منطقه ای و المپیاد داشتیم و میزبان ۵۵ مسابقه قهرمانی کشوری منطقه ای و المپیاد بودیم، یادآور شد: در این مدت ۷۵ تیم ورزشی از آذربایجان غربی در لیگ های کشوری در رشته های مختلف ورزشی حضور داشتند.

بیرامی اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان به ۱۱۲هزار و ۹۱۶نفر رسید که ۳۷هزار و ۸۸۴ ورزشکار در بخش بانوان هستند که در بخش بانوان رشد ۲۲.۲درصدی و در بخش آقایان رشد ۱۰.۹ درصدی را نشان می دهد. 

وی ادامه داد: در سال گذشته تعداد باشگاه های فعال استان ۸۳۲ باشگاه ورزشی بود که نسبت به مدت زمان سال گذشته رشد ۴ درصدی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز