خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبر داد؛

تردد بیش از یک میلیون و 473 هزار گردشگر در جزیره جهانی قشم

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۸۲۴

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: از ابتدای تعطیلات پایان سال (25 اسفند 1402 تا پایان سیزدهمین روز فروردین امسال) افزون بر یک میلیون و 473 هزار گردشگر در جزیره جهانی قشم تردد کردند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، ادریس راموز با بیان این مطلب، اظهار داشت: در بازه زمانی یاد شده یک میلیون و 473 هزار و 439 تردد در سه مسیر دریایی، هوایی و زمینی جزیره جهانی قشم به ثبت رسیده است. 

وی با اعلام اینکه 750 هزار و 193 گردشگر از مسیرهای زمینی (پل به لافت)، دریایی (بندر شهید حقانی به بندر شهید ذاکری) و هوایی (فرودگاه بین‌المللی منطقه آزاد قشم) وارد این جزیره در جنوب کشور شدند، افزود: 723 هزار و 246 گردشگر هم پس از بازدید از ظرفیت‌های بی‌نظیر و کم‌نظیر این جزیره، قشم را از سه مسیر یاد شده به سمت دیار خود ترک کردند. 

به گفته قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، بیشترین ترددها با یک میلیون و 149هزار و 878 مورد به مسیر زمینی (اسکله پل به اسکله لافت) مربوط می‌شود که گردشگران با وسایل نقلیه شخصی یا عمومی توسط شناورهای حمل خودرو (لندینگ کرافت‌ها) وارد این جزیره شدند و یا قشم را به سرزمین اصلی ترک کردند. 

وی یادآور شد: بنادر شهید ذاکری و شهید حقانی با 269 هزار و 268 مورد و فرودگاه بین‌المللی منطقه آزاد قشم هم با 54 هزار و 293 تردد در جایگاه دوم و سوم تردد گردشگران جزیره جهانی قشم جای دارند.  

راموز بیان داشت: در 18 روز گذشته 142 هزار و 73 دستگاه انواع خودرو از مسیر اسکله پل وارد اسکله لافت درجزیره قشم شدند و همزمان هم 138 هزار و 700 خودرو نیز از همین مسیر خارج شدند. 

جزیره جهانی قشم با داشتن ظرفیت منحصر بفرد تنها ژئوپارک جهانی خاورمیانه، در طول سال پذیرای انبوه گردشگران از نقاط مختلف ایران و شماری از کشورهای جهانی است که از سه مسیر دریای، هوایی و زمینی به این منطقه آزاد سفر می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز