خبرگزاری کار ایران

شورای هماهنگی اقتصاد دانش بنیان در فارس تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۳۵۶

شورای هماهنگی اقتصاد دانش بنیان در استان با محوریت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس تشکیل می‌شود.

به گزارش ایلنا، استاندار فارس به همراه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و فرمانده سپاه فجر فارس و جمعی از مدیران استان از مجتمع علم و فناوری اسوه فارس که زیر مجموعه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان است بازدید کرد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس در این بازدید گفت: بسیج علمی در اکوسیستم نوآوری و فناوری استان فارس نقش هماهنگی، زنجیره اتصال و حمایتی و هدایتی را دارد.

سردار یدالله بوعلی ادامه داد: تلاش ما جلوگیری از کارهای موازی و بیهوده است تا بتوانیم با هم افزایی از هدر رفت انرژی و زمان جلوگیری کرده و سریعتر به نتیجه برسیم.

این مقام ارشد نظامی استان فارس همچنین متذکر شد: ما در سپاه و بسیج علمی استان در نظر داریم تا به همه شرکت ها و هسته های دانش بنیان و فناور کمک کنیم.

به گفته فرمانده سپاه فجر فارس، با تشکیل شورای اقتصاد دانش بنیان استان با حضور بازیگران اکوسیستم نوآوری و فناوری فارس می توان ضمن کمک به شرکت ها و مجموعه های فناور، از فعالیت های موازی و جزیره ای در این حوزه جلوگیری کرد.

اقدامات انجام شده، امیدوار کننده بود

استاندار فارس در حاشیه این بازدید با بیان اینکه در بسیج علمی فارس فعالیت های امیدوارکننده ای در حال انجام است، گفت: اقدامات انجام شده در مدت زمان بازدید قبل تاکنون، ما را امیدوار نمود که این مجموعه مصداق بیان رهبر معظم انقلاب در جهش تولید با مشارکت مردم و جوانان خوش فکر و دانشمند و متعهدی است که می توانند در رفع مشکلات استان، نقش ایفا کنند، امیدواریم با تمرکز بر بیشترین نیازهای استان و کشور درکنار بهره گیری از جوانان خلاق و خوش فکر بتوانیم در سالی که به نام جهش تولید و مشارکت مردم نامگذاری شده، شاهد یکی از بارزترین مصادیق مشارکت و حضور مردم و بویژه جوانان خوش‌فکر، خوش سلیقه و دانشمند باشیم.

محمد هادی ایمانیه با اشاره به بازدید از شرکتها و مجموعه های مستقر در مجتمع علم و فناوری اسوه سازمان بسیج علمی فارس و ضرورت حمایت از این مجموعه ها عنوان کرد: براساس مشکلات و کمبودهای استان، به این مجموعه ها، سفارش پژوهش و سپس سفارش تولید خواهیم داد و از محصولات تولیدی آنان در استان حمایت مادی و معنوی میکنیم و مورد استفاده قرار خواهیم داد. 

مقام عالی دولت در استان فارس افزود: پس از بازدید امروز مقرر شد، جلسات جداگانه ای با حضور هریک از شرکت ها و مدیران کل استان به صورت ویژه‌ برگزار شود تا ضمن حل مشکل عزیزان، از تولیدات آنان در بخش های مختلف مورد نیاز استان و کشور حمایت شود.

وی همچنین اشاره ای به پیشنهاد تشکیل شورای هماهنگی اقتصاد دانش بنیان استان فارس داشت و متذکر شد: تشکیل شورای هماهنگی اقتصاد شرکت های دانش بنیان از سوی سردار بوعلی و سازمان بسیج علمی استان فارس پیشنهاد بسیار خوب و ارزشمندی است که از آن استقبال می‌کنیم.

استاندار فارس اضافه کرد: یکی از مشکلات کشور حرکت های خوب اما جزیره ای و پراکنده است که این شورا می تواند با هم افزایی، در راستای ارتقای فعالیت های شرکت های دانش بنیان بسیار تأثیرگذار باشد.

وی بیان کرد: شورای هماهنگی اقتصاد شرکت های دانش بنیان می تواند با هم افزایی پارک علم و فناوری استان، پارک علم و فناوری وزارت دفاع، اتاق فکر دانش بنیان استانداری، دانشگاه های مختلف زیر مجموعه وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد و سایر مراکز رشد و علمی و فناورانه استان فارس و با محوریت سازمان بسیج علمی استان نقش آفرینی کند.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس نیز در این بازدید تصریح کرد: با توجه ویژه و نگاه حمایتی و هدایتی سردار بوعلی فرمانده محترم سپاه فجر استان فارس، سازمان بسیج علمی استان از ۳۰۰ مترمربع به سه هزار مترمربع زیربنا برای استقرار و فعالیت شرکت های دانش بنیان رسیده است.

مجید میکاییلی با اشاره به عمق نفوذ و حضور پایگاه های بسیج در دور افتاده ترین نقاط استان گفت: سازمان بسیج علمی فارس بستری را با بهره گیری از پایگاه های علمی، مراکز رشد و ارتباط با بازیگران اکوسیستم نوآوری و فناوری استان فارس فراهم کرده تا با نگاه حمایتی و هدایتی، زنجیره ای کامل در استان شکل بگیرد.

وی یکی از برنامه های مهم سازمان بسیج علمی استان فارس را نهضت شبکه مردمی حل مسئله عنوان کرد و افزود: در حوزه‌های مختلف در سطح استان شبکه های علمی نخبگانی با محوریت حل مسائل و نیازهای استانی را شکل داده ایم که بتواند در استان نقش آفرینی مهمی داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس با اشاره به شعار سال اذعان کرد: برای عملی کردن شعار سال ضمن شناسایی های لازم، برنامه ریزی هایی نیز صورت داده ایم تا بتوانیم بصورت عملیاتی شعار سال را به نتیجه برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز