خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی قزوین:

طرح کارگاه‌گردی نوروزی صنایع دستی در قزوین اجرا شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۵۴۳

معاون صنایع دستی و هنرهای‌سنتی قزوین از اجرای طرح کارگاه‌گردی صنایع‌دستی با هدف معرفی تولیدات صنعتگران و تولیدکنندگان فعال در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش ایلنا در قزوین، سیدمیثم حصاری با اعلام این خبر گفت: در قالب طرح کارگاه‌گردی، علاقه‌مندان به حوزه صنایع‌دستی می‌توانند از کارگاه‌های صنایع‌دستی مستقر در بنا‌های تاریخی قزوین بازدید و با نحوه تولید محصولات از نزدیک آشنا شوند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی قزوین گفت: کارگاه فعال خراطی و گره‌چینی چوب در بنای تاریخی آب‌انبار مسجد جامع، کارگاه گلیم‌بافی در محوطه عمارت چهلستون، کارگه زره‌بافی، چهل‌تکه دوزی و عروسک‌های محلی روستای الولک در بنای تاریخی حمدالله مستوفی، کارگاه سفال و سرامیک و زیورآلات سنتی در سردر عالی‌قاپو و کارگاه سفال و سرامیک سقاخانه حکیم در ایام نورز میزبان علاقمندان هستند.

حصاری ادامه داد: همچنین گردشگران می‌توانند از کارگاه‌های فعال تذهیب و نگارگری، سفال و سرامیک و تراش شیشه در خانه صنایع‌دستی قزوین واقع در خانه تاریخی رئوفی بازدید کنند.

وی یادآور شد: کارگاه‌های فعال واقع در بازارچه دائمی صنایع‌دستی عمارت داعی و بازارچه صنایع‌دستی سعدالسلطنه نیز میزبان گردشگران هستند.

حصاری اضافه کرد: مسافران نوروزی امکان خرید تولیدات صنایع‌دستی را نیز در بازدید‌های کارگاهی خواهند داشت که این ظرفیت می‌تواند به رونق کارگاه‌ها منجر شود.

این مسئول گفت: گردشگران تا ۱۲ فروردین از ساعت ۹ تا ۱۸ می‌توانند از کارگاه‌ها بازدید کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز