خبرگزاری کار ایران

رئیس گروه ارتقای سلامت علوم پزشکی قزوین:

"مردمی سازی محله سالم" در مناطق حاشیه نشین قزوین آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۲۲۳

رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین، از آغاز طرح "مردمی سازی محله سالم" در 9 منطقه حاشیه نشین استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، اولین نشست کارگروه مشارکت اجتماعی در کمیته آموزش و فرهنگ سازی مناطق حاشیه نشین قزوین با حضور مسئولین برگزار شد.

رفعت یاحقی  در این نشست گفت: محله‌های شهری به‌عنوان کوچک‌ترین واحد سازمان فضایی شهر در پایداری شهری، نقشی اساسی ایفا می‌کنند، به گونه‌ای که شکل‌گیری هویت محله‌ای، اقتصاد محلی، ایمنی، توسعه فضایی و کالبدی و تحکیم روابط اجتماعی با پایداری محله‌های شهری ارتباط می‌یابد.

رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین اضافه کرد: با شناسایی عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت در این محلات، می‌توان جامعه‌ای سالم‌تر ایجاد کرد و کیفیت زندگی را بهبود داد.

وی عنوان کرد: در برنامه "محلات حاشیه نشین"، 330 محله در کل کشور به‌عنوان محلات هدف در کارگروه علمی عملیاتی حاشیه نشینی انتخاب شده و سهم استان قزوین، 9 محله است.

به گفته یاحقی، امسال، برنامه نیازسنجی سلامت جامعه در سطح استان قزوین اجرا شد که استخراج اولویت‌های این برنامه در 3 فاز نیازهای سلامت مردم، نیازهای سلامت محله و نیازهای عوامل اجتماعی موثر بر سلامت انجام شد.

وی اضافه کرد: این نتایج در پیشبرد برنامه‌های حاشیه نشینی بسیار کارآمد خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز