خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در لرستان:

مشارکت مردم در امور سیاسی و اجتماعی تکمیل‌کننده ایمان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۲۹۲

نماینده ولی فقیه در لرستان حضور و مشارکت مردم در امور سیاسی و اجتماعی را مهم دانست و آن را تکمیل‌کننده ایمان دانست.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در همایش سران ایلات و طوایف، فرهنگیان، فرماندهان و بسیجیان پایگاه‌های عشایری استان لرستان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی بیان کرد: حضور مردم در صحنه‌های گوناگون انقلاب اسلامی از جمله راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات یازدهم اسفند امری ضروری و لازم است.

وی با بیان اینکه امید است مردم ایران اسلامی خصوصاً مردم ولایت‌مدار استان لرستان به ویژه عشایر غیور همچون گذشته با حضور پرشور خود پشتوانه همیشگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند، افزود: وقتی یک امر مهم اجتماعی برای امت اسلامی به وجود می‌آید، مردم هرگز صحنه را خالی نمی‌کنند و اگر زمانی حتی عذری داشته باشند، از امام خود اذن می‌گیرند، که این حرکت آنها حکایت از ایمان به خدا و رسولش دارد.

شاهرخی حضور و مشارکت مردم در امور سیاسی و اجتماعی را مهم دانست و آن را تکمیل‌کننده ایمان دانست و اضافه کرد: خالی کردن صحنه قطعاً به نفع بدخواهان است و باعث پیروزی دشمن بر اسلام و مسلمین خواهد شد.

این مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر حضور آحاد مختلف مردم در همه صحنه‌ها خصوصاً عشایر غیور، گفت: عشایر جمعیتی متعهد به اسلام، متدین، ولایت‌مدار و محب اهل‌بیت(ع) هستند، که به عنوان گوهرهای ناب، بخشی از اقتصاد و تولید را به رغم محدودیت‌هایی که دارند، با اشتیاق انجام می‌دهند.

وی با یادآوری ساده‌زیستی، قانع بودن، مهمان‌نوازی، و دلنشینی مجالست با آنها، نقش عشایر و شهدای والامقام عشایر را در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی ممتاز و درخشان توصیف کرد و ادامه داد: صداقت و وفاداری این گروه از مردم حقیقتاً زبانزد عام و خاص است، تا جایی‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی از قوم لر و مردم لرستان به‌ عنوان مردم شجاع، وفادار، با صداقت یاد کردند، که مصداق روشن آن عشایر هستند.

 نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه با بیان خدمات ارزشمند نظام اسلامی، به روستائیان و عشایر و اختصاص و تامین آب، برق، گاز و راه‌سازی، بهداشت و عمران و آبادانی و توجه به ساخت مسکن و ده‌ها کار خدماتی دیگر را قابل توجه دانست و اضافه کرد: البته دستگاه‌های اجرایی مرتبط با عشایر استان بایستی خدمات کمی و کیفی بیشتری را در اختیار این قشر از جامعه قرار دهند.

شاهرخی در پایان اقدامات ددمنشانه پهلوی اول و دوم و کشتار و تبعید و عدم توسعه و پیشرفت در همه مناطق خصوصاً مناطق عشایری را ظلمی آشکار برشمرد و در مورد غیرت و مردانگی و وفاداری عشایر آنان را دلداده به انقلاب نظام اسلامی معرفی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز