خبرگزاری کار ایران

در نشست آیت الله لائینی با اعضای هیات اجرایی خانه کارگر مازندران مطرح شد:

همراهی جامعه کارگری با نظام و انقلاب اسلامی غیر قابل انکار است/ وعده های پوچ انتخاباتی و سفره های خالی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۸۳۵

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: همراهی جامعه کارگری با نظام و انقلاب اسلامی غیر قابل انکار است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در دیدار با اعضای هیات اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: همراهی جامعه کارگری با نظام و انقلاب اسلامی غیر قابل انکار است.

وی افزود: جامعه کارگری موتور پیشرفت کشور است و اگر کار و کارگر در کشور نباشد کشور تعطیل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: اگر ما بستر کار و کارگری را عملیاتی و روان کنیم موجبات پیشرفت بیشتر مملکت خواهد شد.

آیت الله لائینی با بیان اینکه کسب روزی حلال عبادت بزرگی است و بیکاری و کسب درآمدهای بدون کار نوعی سوء استفاده، رانت و اختلاس و مفت خوری است و این هاست که کشور را از پای در می آورد، ادامه داد: اگر طوری باشد که کسانی بدون رنج به گنج برسند و رنجکشان جامعه محروم و گرسنه باشند جامعه بهم خواهد خورد.

وی افزود: وظیفه همه ماست تا جایی که می شود مشکلات را بشنویم و در راه رفع آن قدم برداریم.

وعده هایی که محقق نمی شود

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران در ادامه این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم، سلامت و شهدای کارگر، گفت: امام خمینی(ره) همیشه از کارگران به نیکی و خوبی یاد می کرد به طوری که هفته و روز کارگر بر اساس سخنان گوهر بار ایشان در سال 58 شکل گرفته است.

نصرالله دریابیگی با یاداوری اینکه جامعه کارگری در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشته و تنها تشکیل غیر دولتی است که التزام عملی به ولایت فقیه دارد،افزود: البته این مهم در اساسنامه خانه کارگر نیز ثبت شده است اما با این حال این قشر از جامعه مورد هجمه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه حفظ کرامت و عزت کارگران دغدغه اصلی تشکل های کارگری است، گفت: متاسفانه عده ای با شعار حمایت از کارگران به مناصب بالا دست پیدا می کنند اما در عمل سفره کارگران همچنان کوچک و کوچک تر می شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: تشکلات کارگری بدون گرایش به هیچ از گروه ها و جناح ها تنها به دنبال احقاق حقوق فقرا و مستضعفین است.

دریابیگی نقش کارگران در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی همواره برجسته و ممتاز است، ادامه داد: انقلاب اسلامی  بعد از امام راحل مدیون کارگرهاست.

وی افزود: متاسفانه کم لطفی های دولت های مختلف به جامعه کارگری سفره ی آنان را کوچک تر کرد و به همان ترتیب نبودن معیشت کافی،قرارداد موقت،امنیت شغلی از دیگر مشکلات این قشر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز