خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان:

هیات‌های مذهبی در راستای اندیشه‌های امام و رهبری حرکت کنند

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۴۲۸

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: هیات‌های مذهبی در راستای اندیشه‌های امام و رهبری حرکت کنند.

به گزارش ایلنا از رشت،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی در دیدار با مداحان و مسئولان هیات‌های مذهبی گیلان اظهار داشت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد لزوم همسویی مداحی جهت تعالی انقلاب اسلامی انتظار داریم مرکز رصد اشعار مذهبی در کانون مداحان گیلان تشکیل شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان سوق دادن اشعار مداحی‌ها به سمت افزایش سطح بصیرت و آگاهی‌های مردم را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: یکی از وظایف خطیر جامعه مداحان و هیات‌های مذهبی این است که در راستای حفظ و حراست از آرمان‌های انقلاب اسلامی بتوانند مردم را در صحنه نگه‌دارند.

امام جمعه رشت لازمه پیشرفت و ارتقاء سطح و جایگاه کانون مداحان را برقراری و حفظ رشته‌های پیوند آن با علما و روحانیون دانست و تصریح کرد:‌ امام راحل،‌ مقام معظم رهبری و مراجع تقلید برای هیئت‌های مذهبی حجت هستند بنابراین این هیئت‌ها باید در راستای اندیشه‌های ایشان حرکت کنند

وی با تشبیه انقلاب اسلامی به رودخانه‌ای مواج، حرکت کردن خلاف مسیر این جریان خروشان را اقدامی شکست خورده اعلام کرد و افزود: اهمیت وجود جوشش در جمع آحاد ملت آن چنان است که مقام معظم رهبری همواره در سخنان گهربار خود به انقلابی بودن و انقلابی ماندن اشاره می‌کنند.

آیت‌الله فلاحتی اشعاری که مایه تکامل اجتماع می‌شوند را مورد حمایت ائمه اطهار(ع) دانست و بیان داشت: شعر و شاعری و مداحی ابزاری هنری برای ترویج دین مبین اسلام است به طوری‌که شاعران متعهد و دلسوخته به جهت ولایتمداری خود شیوه و سبک زندگی امام(ع) را تبلیغ می‌کنند. 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان ایجاد بستری مناسب برای فعالیت مداحان متعهد و افراد مخلص را ضروری اعلام کرد و ابراز داشت: افرادی که ویژگی‌های یاد شده را در خود ندارند باید از صحنه مداحی‌ها و هیئت‌های مذهبی کنار گذاشته شوند تا این جمع در مسیر اهداف عالیه خود حرکت کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این دیدار از ثبت نام 2 هزار و 500 مداح گیلانی در سامانه طوبی خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 950 هیئت مذهبی گیلان نیز در سامانه طوبا ثبت کرده‌اند و امیدواریم با تجمیع این گروه‌ها و افراد بتوانیم در راستای ساماندهی آنان اقداماتی را انجام دهیم.

 حجت الاسلام جمال یاری تعداد اعضای شورای هیات‌های مذهبی در رشت 9 نفر و در هر کدام از شهرستان‌های گیلان 5 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 56 کانون فرهنگی و تبلیغی در استان گیلان تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی مشغول فعالیت در امور مربوطه خود هستند.

وی هدایت و نظارت مستمر بر نحوه انجام فعالیت‌ها در کانون‌های مداحان،‌ هیئت‌هایدمذهبی و کانون‌هوی فرهنگی و تبلیغی را از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی خواند و گفت:‌ شورای هیئت‌های مذهبی در سال 85 طبق دستورالعمل سازمان تبلیغات اسلامی در گیلان تشکیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز