خبرگزاری کار ایران

در ایام دهه فجر؛

از 20 پروژه گازرسانی سیستان و بلوچستان بهره برداری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۳۳۷

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با فرا رسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در ادامه روند توسعه گازرسانی و خدمات‌رسانی در این استان، پروژه‌های گازرسانی به ۵ شهر با هدف بهره‌مندی بیش از ۷ هزار و ۴۵۰ خانوارشهری به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا میرشکاری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: پروژه گازرسانی به طرح مسکن ملی زاهدان به جهت بهره‌مندی بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ خانوار و گازرسانی به بیش از ۴۰۰ خانوار ساکن در برخی روستاهای این استان، افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

میرشکاری بیان کرد: در بخش صنایع و مصرف‌کنندگان عمده نیز ۱۰ پروژه گازرسانی مشتمل بر گازرسانی به واحدهای مستقر در شهرک صنعتی کامبوزیا، کارخانه تولید تراورس، کارخانه قطران شرق و صنایع محور زاهدان – خاش در شهر زاهدان، نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار و در شهرستان ایرانشهر مجتمع گلخانه‌ای، واحدهای تولیدی مسیر ابتر، کارخانه بافت بلوچ و واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی ایرانشهر و همچنین شهرک صنعتی محمدآباد واقع در منطقه سیستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: گازرسانی به شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان درصدر برنامه‌های شرکت ملی گاز ایران قرار دارد که در این راستا و به منظور تسریع در انجام عملیات اجرایی شرکت‌های گاز استانی خراسان جنوبی، فارس و یزد تحت عنوان استان‌های معین در این استان مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: گازرسانی به شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان درصدر برنامه‌های شرکت ملی گاز ایران قرار دارد که در این راستا شرکت‌های گاز استانی خراسان جنوبی، فارس، یزد و به منظور تسریع در انجام عملیات اجرایی تحت عنوان استان‌های معین در این استان مشغول به فعالیت هستند.

میرشکاری اظهار داشت: نگاه دولت سیزدهم به سیستان و بلوچستان در راستای تسهیل در تأمین بودجه مورد نیاز با هدف تسریع در انجام عملیات پروژه‌های گازرسانی در سطح استان، توانسته فصل جدیدی از خدمت‌رسانی به این مردم شریف را رقم بزند.

وی ادامه داد: با آغاز به کار دولت سیزدهم و با اجرای بیش از یک هزار و ۶۳۳ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در بازه زمانی مرداد ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۹ شهر دیگر از شهرهای استان سیستان و بلوچستان شامل بزمان، خاش و زابل (از محل خط انتقال)، ادیمی، محمدآباد، زهک، علی اکبر، اسماعیل آباد و بنجار از این موهبت الهی بهره‌مند شده و زمینه بهره‌مندی بیش از ۶۷ هزار مشترک به ارمغان آمده است و این در حالی است که عملیات اجرایی ۱۵ شهر دیگر از قبیل چابهار، کنارک و سراوان و … در این دولت آغاز شده است.

وی در خصوص عملکرد دولت سیزدهم در بخش روستایی نیز از اتمام گازرسانی به ۱۳۸ روستا و در دست اجرا بودن پروژه گازرسانی به ۲۱۰ روستا نیز خبر داد.

میرشکاری ضمن تبیین رویکرد دولت سیزدهم در راستای تحقق شعار سال و همچنین اشتغال‌زایی، اضافه کرد: بهره مندی ۳۵۹ واحد تولیدی، کارخانه سیمان سیستان، کارخانه سیمان خاش، نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار و کارخانه ریسندگی بافت بلوچ و … همچنین در دست اقدام بودن گازرسانی به ۱۵ واحد تولیدی محور زاهدان – خاش، ۶ جایگاه CNG در شهرهای زاهدان، زابل و ایرانشهر و ۱۰ واحد تولیدی – صنعتی دیگر، برخی دیگر از دستاوردهای مهم دولت در این خصوص است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان درخصوص اجرای خطوط انتقال گاز توسط دولت سیزدهم، گفت: پروژه‌ های خطوط انتقال زاهدان – زابل ، ایرانشهر- خاش- میرجاوه و ایرانشهر – چابهار در سال گذشته به بهره‌برداری رسیده و عملیات اجرایی خط انتقال گاز خاش – سراوان در آبان همان سال آغاز شد.

وی در خصوص ارائه تسهیلات لوله کشی داخل منازل تصریح کرد: با اهتمام دولت سیزدهم و پیگیری شرکت ملی گاز ایران ، جهت رفاه حال مردمان شریف استان سیستان و بلوچستان تسهیلات قرض الحسنه ۱۵۰ میلیون ریالی جهت عموم مردم و کمک بلاعوض یکصد و ۸۰ میلیون ریالی جهت خانواده های تحت پوشش سازمان‌های بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در نظر گرفته شده است و این در حالی است که خانواده تحت پوشش نهادهای حمایتی می‌توانند وام قرض الحسنه ۱۵۰ میلیون ریالی را نیز دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: همزمان با دهه مبارک فجر، ۲۰ پروژه گازرسانی در سطح استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز