خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان سینمایی کشور:

70 درصد بودجه سینما جوان به استان‌ها اختصاص داده شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۷۹۴

کشور ایران ظرفیت راه‌اندازی ۳۰۰۰ سالن سینمایی دارد

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه کشور ایران ظرفیت راه‌اندازی 3000 سالن سینمایی دارد، گفت: در برخی استان‌ها از امکانات بخش خصوصی برای راه‌اندازی سالن سینما استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد خزایی در جریان سفر یک روزه به اراک و در نشست با هنرمندان استان مرکزی، افزود: در زمان دولت سیزدهم 231 سالن سینمایی در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی شد و امید است تا پایان دولت سیزدهم، یکهزار سالن سینمایی در کشور راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: دولت وظیفه دارد در راستای عدالت فرهنگی، زیرساخت فرهنگی را توسعه دهد. در این راستا در سفرهای ریاست جمهوری، ساخت سالن سینما در شهرهای بیش از 100 هزار نفر جمعیت پیش‌بینی شده و در اولویت قرار گرفته است و این موضوع مصوبه مالی دارد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی اظهار داشت: 70 درصد بودجه سینما جوان به استان‌ها اختصاص داده شده است. این تخصیص برای افزایش جریان‌سازی فیلم‌سازی در سطح استان‌ها انجام شده است.

خزایی به فرایند تجهیز دفاتر سینما جوان در سطح استان‌ها اشاره داشته و تصریح کرد: تمامی دفاتر سینما جوان قبل از پایان دولت سیزدهم تجهیز می‌شوند. امکانات اولیه در این دفاتر بر اساس کارکرد و درخواست نوع کمک در اختیار آنان قرار داده می‌شود.

وی بیان داشت: تمامی تغییرات در حوزه‌های مختلف از قبیل زیرساخت، تجهیزات و بودجه تولید انبوه و آیین‌نامه و قوانین به نفع استان‌ها شکل گرفته است تا از مهاجرت جوانان به علت کمبود امکانات و تجهیزات جلوگیری شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی به مشکلات تهیه‌کنندگان سینما اشاره داشته و تأکید کرد: مجوز تهیه‌کنندگی سینما به استان‌ها واگذار شده و کسانی که اقدامات آنها قطعی شده و در استان فعالیت می‌کنند، مجوز تهیه‌کنندگی به آنان داده می‌شود.

خزایی به حضور نمایندگان استان‌ها در جشنواره فیلم فجر اشاره کرده و ابراز داشت: در جشنواره فیلم فجر سال گذشته 4 فیلم از استان‌ها به جشنواره راه یافت بود. همچنین در سال جاری نیز در مرحله انتخاب جشنواره، 16 فیلم سینمایی از استان‌ها شرکت دارند.

وی اضافه کرد: باید اختلاف ملکی در سالن سینمای عصر جدید اراک رفع و درب سینما به روی علاقمندان باز شود. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره این موضوع در حد الزامات قانونی می‌تواند ورود کند زیرا مکان این سینما شخصی است و در اختیار این وزارتخانه نیست.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: سینما فرهنگ در شهر اراک به علت فرسودگی تعطیل شده و سینما عصر جدید این شهر نیز به سبب اختلافات ملکی فعال نیست. امید است با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، این مشکلات حل‌وفصل شود.

حسین محمودی‌فر به تعداد سینماهای فعال در شهر اراک اشاره کرده و افزود: اکنون سینما ستارگان اراک فعال شده و اکران فیلم در این سینما در حال انجام است. همچنین امروز با حضور معاون وزیر، 3 سالن سینما در هتل امیرکبیر فعال می‌شود.

وی ادامه داد: شهرستان‌های استان ظرفیت‌های قابل قبولی در حوزه سینمایی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد. در این رابطه 3 آموزشگاه آزاد سینمایی در شهرستان اراک و یک آموزشگاه در شهرستان ساوه مستقر است. همچنین لازم است نمایندگی انجمن سینمای جوان در شهرستان ساوه تمدید شود.

در نشست معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی با هنرمندان استان مرکزی، مواردی از جمله استفاده از ظرفیت هنرمندان، تخصیص اعتبار برای هنرمندان استانی، راه‌اندازی سینمای شهرستانی، کمک به خانه‌دار شدن هنرمندان، حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرمندان در بخش‌های مختلف و برخورد با مجوزهای آموزشی مطرح شد.

همچنین در سفر یک روزه معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی، چراغ سینما در شهرستان اراک پس از 3 سال تعطیلی، با افتتاح 3 سالن سینما در هتل امیرکبیر این شهر روشن شد. این 3 سالن سینما توسط بخش خصوصی ایجاد شده و برای تجهیزات مورد نیاز آن 15 میلیارد ریال اعتبار از سوی سینما شهر تخصیص و هزینه شده است. ظرفیت 3 سالن سینمایی ایجاد شده در هتل امیرکبیر اراک 574 صندلی است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز