خبرگزاری کار ایران

شوراهای سازش در ادارات خراسان رضوی آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۴۲۲

به منظور حمایت از خانواده‌های کارکنان دولت، شوراهای سازش در ادارات خراسان رضوی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، امروز در حاشیه نشست مشترک با دادگستری استان در محل سالن شهید سلیمانی استانداری گفت: برای ایجاد صلح و سازش و استفاده از ظرفیت درون ادارات، سازمان‌ها و نهادها، طرح صلح و سازش ویژه کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان به اجرا در می‌آید.

وی با اشاره به حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای استان در افتتاحیه طرح صلح و سازش ویژه کارکنان دولت افزود: این طرح فعلا در ۲۰ دستگاه اجرایی آغاز می‌شود تا پس از دریافت بازخوردهای اجرای اولیه در سایر دستگاه‌ها نیز به اجرا گذاشته شود.

معاون استاندار خراسان رضوی طرح صلح و سازش را منبعث از بند ۵ اصل ۱۵۶ قانون اساسی مبنی بر پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد و افزود: در این طرح همچنین بر اساس مواد قانون شوراهای حل اختلاف، از ظرفیت نهادهای دولتی برای ایجاد صلح و سازش در خانواده استفاده می‌شود.

گنابادی نژاد ادامه داد: افرادی که به عنوان اعضای شورا انتخاب می‌شوند باید رازدار، امانت‌دار و دارای تعهد و دیانت و صحت عمل باشند که از درون همان دستگاه برگزیده شده و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی فعالیت خود را برای رفع اختلاف آغاز می‌کنند.

در این نشست حجت الاسلام خلیلی رئیس کل دادگستری استان نیز بر ضرورت به روز شدن تشکیلات دولتی به منظور تطبیق با نیازهای روز جامعه تاکید کرد و گفت: حمایت از خانواده یکی از ارزش‌های دینی و معنوی است که در صورت بروز بحران، باید توسط افراد متدین و دوره دیده به عمل آید.

وی ارجاع اختلافات خانوادگی به افراد خبره، با تجربه و متدین را موجب استحکام و تقویت خانواده کارکنان ادارات دانست و افزود: دادگستری از طرح‌های پیشگیرانه، حمایت و شوراهای سازش را تقویت خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز