خبرگزاری کار ایران

استاندار:

جایگاه لرستان در جدول تورم 4 پله بهتر شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۷۳۲

استاندار لرستان از بهبود جایگاه لرستان در جدول تورم کشور به میزان 4 پله خبر داد.

به گزارش ایلنا، فرهاد زیویار صبح روز پنج شنبه بیست و سوم آذرماه در جلسه ی مهار تورم استان، عنوان کرد: روند نرخ تورم استان ظرف 8 ماه اخیر ۷.۵ درصد کاهش داشته که در نتیجه‌ی آن رتبه ی استان 4 پله بهبود پیدا کرده است.

وی با اشاره به این موضوع که جایگاه استان همچنان قابل قبول نبوده و در راستای چشم انداز مورد نظر قرار ندارد، اظهار کرد: به رغم این که همچنان جزو استان‌های بالای جدول تورم هستیم اما کاهش درصد تورم استان در نتیجه ی تلاش ها و پیگیری‌های دستگاه‌های نظارتی و مدیریتی استان بوده است.

استاندار تصریح کرد: قیمت برخی از اقلام و خدمات در سطح ملی محاسبه می شوند اما در عمده ی اقلام اساسی کشور که کاملا شامل نرخ گذاری ملی نمی‌شوند باید  برنامه‌ریزی و نظارت و پایش بیشتر باشد.

زیویار تأکید کرد: در قیمت اقلامی که از میانگین کشوری بالاتر هستند باید رسیدگی شود.

وی ادامه داد: در این راستا دبیرخانه مدیریت تورم در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان استقرار دارد و می‌بایست با رصد لازم و بصورت هفتگی جلساتی را با دستگاه‌های مرتبط در خصوص خدمات و اقلامی که در استان از میانگین بالاتر از حد کشور دارند برگزار و ضمن بررسی راهکارهای پیشنهادی برای کنترل آنها به دفتر استانداری ارائه شود.

استاندار اضافه کرد: ادارات کل صمت، جهادکشاورزی، شرکت های آبفا، توزیع برق، گاز و نفت، تعزیرات، راهداری و راه و شهرسازی عمده ترین دستگاه‌هایی هستند که باید در جلسات با مدیریت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای پایش قیمت‌ها برنامه‌ریزی کنند.

زیویار تأکید کرد: مدیریت اقلام در سه ماه آینده با توجه به در پیش رو بودن بازار شب یلدا، ماه رمضان و عید نوروز بسیار مهم و ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز