خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فسا خبرداد؛

کشف یک انبار داروی تاریخ گذشته و غیر مجاز در فسا

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۵۷۴

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فسا از کشف بیش از 1040 نوع دارویی غیرمجاز و تاریخ گذشته در یکی از انبار های شهر فسا خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهرزاد هوشمندی افزود: با اعلام خبری مبنی بر نگهداری مقادیر زیادی اقلام دارویی غیرمجاز و تاریخ گذشته در شهر فسا اکیپی از بازرسان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با همکاری نیروی انتظامی و بازرسان  معاونت غذا و دارو و بازرسی دانشگاه علوم پزشکی فسا در بازرسی سرزده و نامحسوس یک انبار غیرمجاز دارو قاچاق و تاریخ گذشته کشف و توقیف شد.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این انبار که یک هفته به طول انجامید بیش از 926 هزار قلم داروی تاریخ مصرف گذشته به ارزش یک میلیارد و ششصد میلیون تومان کشف شد افزود : علاوه بر داروهای تاریخ مصرف گذشته تعداد زیادی هم داروی مخدر، غیر مجاز و مجهول هم در این انبار بود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فسا ادامه داد : بازرسی از چند داروخانه‌ و واحد‌های صنفی کالای پزشکی و عطاری و کشف مقادیر قابل توجهی از داروهای ترکیبی غیر مجاز، فراورده های دست ساز،‌ داروهای مخدر و مکمل های غذایی و ورزشی غیر مجاز و قاچاق از دیگر برنامه های این طرح بود که سه واحد فروش کالای پزشکی و عطاری هم تعطیل شد.

کشف یک انبار داروی تاریخ گذشته و غیر مجاز در فسا

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی فسا هم در این خصوص گفت : بازرسی از داروخانه ، عطاری کالا پزشکی و نمونه برادری از کارخانجات خوراکی ،آشامیدنی ،آرایشی و  بهداشتی از وظایف  معاونت غذا و دارو می باشد که با هدف حفظ و ارتقا سلامت مردم و مبارزه با متخلفین کالاهای سلامت محور به صورت مستمر در سال انجام می شود.

شعله خانی افزود : ما از ابتدای سال جاری در این راستا بیش از 285 مورد بازرسی در سطح  داروخانه ها ، واحد های صنفی کالای پزشکی ، نمونه برادری از کارخانجات خوراکی ،آشامیدنی ،آرایشی و  بهداشتی توسط بازرسین معاونت غذا و دارو انجام شده است که از این تعداد بازرسی انجام شده 18 واحد متخلف با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی و  8 داروخانه و کالای پزشکی و عطاری نیز پلمپ شدند.

وی با بیان اینکه تمام اقلام کشف شده در این بازرسیها به معاونت غذا و دارو تحویل و افراد متخلف نیز برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند، افزود: عرضه داروهای چاقی و لاغری غیر‌مجاز، داروهای مخدر، مکمل های ورزشی قاچاق و داروهای سقط جنین به دلیل دخالت در امور پزشکی و تهدید سلامت مردم، در عطاری ها و صنوف ممنوع است و شهروندان در صورت مشاهده تخلف در زمینه فروش و عرضه داروهای تاریخ گذشته ، غیر‌مجاز و قاچاق، با سامانه 190 وزارت بهداشت تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز