خبرگزاری کار ایران

آغاز طرح بازرسی از داروخانه های قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۱۸۸

مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین از آغاز اجرای طرح ویژه بازرسی و نظارت بر عملکرد داروخانه های استان با هدف رعایت حقوق مردم خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا حسن پور با اعلام این خبر گفت: در پی دریافت گزارش هایی مبنی بر تخلف‌های متعدد برخی داروخانه ها، گرانی، عرضه نامناسب دارو و افزایش مشکلات بیماران در تهیه دارو، طرح نظارت بر عملکرد داروخانه ها اجرایی می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین افزود: در جهت خدمت رسانی به مردم، ساماندهی عرضه دارو و برخورد با متخلفان، اداره کل تعزیرات حکومتی و دانشگاه علوم پزشکی با هماهنگی دستگاه های نظارتی از امروز به مدت ۲ هفته با تشدید بازرسی ها بر عملکرد داروخانه ها، نظارت میدانی خواهند داشت.

حسن‌پور هدف از اجرای طرح را حمایت از مصرف کنندگان و صیانت از حقوق شهروندان برشمرده و خاطرنشان کرد: بازرسی از داروخانه های روزانه، شبانه روزی و بیمارستانی در دستور کار تیم های گشت مشترک تعزیرات حکومتی قرار دارد و در این زمینه با هرگونه تخلف از جمله؛ عدم رعایت قیمت رسمی برای مصرف کننده، فروش محصولات قاچاق یا تقلبی، فروش دارو بدون نسخه پزشک، گرانفروشی، احتکار و به کارگیری افراد غیرمتخصص برخورد خواهد شد.

به گفته وی، غیبت مسئول فنی، فروش دارو فاقد پروانه ساخت یا مجوز ورود، نگهداری و عرضه و فروش داروهای فاسد یا تاریخ گذشته، عدم ثبت اطلاعات مراکز نگهداری دارو در سامانه رهگیری و کنترل اصالت کالاهای سلامت محور(ttac)، امتناع از عرضه دارو، نگهداری دارو در مراکز غیر مجاز و تمامی جرایمی که در روند صحیح تولید، توزیع، خرید و فروش دارو اختلال ایجاد کند به شدت، سرعت و خارج از نوبت از دیگر موارد برخورد با متخلفان خواهد بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان از آمادگی این اداره کل جهت دریافت و رسیدگی فوری به شکایت و گزارش های مردمی خبر داد و از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلفات، موضوع را از طریق سامانه ۱۳۵ به تعزیرات حکومتی گزارش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز