خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان خبرداد:

آغاز طرح نظارت بر مراکز تهیه و توزیع لوازم‌آرایشی و آرایشگاه‌های زنانه لرستان

asdasd
کد خبر : ۴۴۲۶۳۴

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان گفت: طرح نظارت بر مراکز تهیه و توزیع لوازم آرایشی، بهداشتی،تجهیزات یکبار مصرف پزشکی و نظارت بر خدمات واحدهای صنفی آرایشگاه های زنانه لرستان آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، بهرام براری در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص اجرای طرح نظارت بر مراکز تهیه و توزیع لوازم آرایشی، بهداشتی، تجهیزات یکبار مصرف پزشکی و نظارت بر خدمات واحدهای صنفی آرایشگاه‌های زنانه گفت: طرح نظارت بر مراکز تهیه و توزیع لوازم‌آرایشی و واحدهای صنفی آرایشگری‌های زنانه به مدت ۳ ماه در استان لرستان آغاز شد.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح هماهنگی با اصناف و اتحادیه صنف آرایشگران زنانه، اتحادیه صنف فروشندگان لوازم‌آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی و حوزه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان انجام‌شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان لرستان عنوان کرد: تبیین و تشریح طرح نظارت بر مراکز تهیه و توزیع لوازم‌آرایشی، بهداشتی و تجهیزات یک‌بارمصرف پزشکی و همچنین نظارت بر خدمات واحدهای صنفی آرایشگری‌های زنانه از 24 آذرماه در استان لرستان آغاز و تا سه ماه ادامه خواهد داشت.

وی اهداف این طرح را در مرحله نخست پیشگیری، فرهنگ‌سازی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان دانست و اظهار داشت: در مرحله عملیاتی و اجرایی طرح، همه دستگاه‌های نظارتی که به نحوی بر عرضه و فعالیت واحدهایی که به‌نوعی خدمات‌رسانی می‌کنند نظارت دارند با تعزیرات حکومتی استان همراهی و مشارکت خواهند داشت.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح نظارت‌های لازم انجام و باعرضه کنندگان لوازم‌آرایشی، بهداشتی و تاریخ‌مصرف گذشته، عدم نصب نرخ نامه، قاچاق و گران‌فروشی برخورد می‌شود.

براری با بیان اینکه با تغییر ارائه خدمات سایر صنوف در آرایشگاه‌ها ازجمله لوازم بهداشتی، پوشاک، کیف و کفش برخورد قانونی می‌شود تصریح کرد: آرایشگاه‌های زنانه حق دخالت در امور بهداشتی و پزشکی را نداشته و با هرگونه خدمات مانند تاتو، لیزر، پاک‌سازی پوست، بوتاکس، برداشتن خال و زگیل و سوراخ کردن گوش که از مصادیق خدمات پزشکی به شمار می‌رود و انجام آن در آرایشگاه زنانه تخلف است برخورد می‌شود.

آغاز طرح نظارت بر مراکز تهیه و توزیع لوازم‌آرایشی و آرایشگاه‌های زنانه لرستان

وی بابیان اینکه نداشتن گواهی‌نامه مهارت حرفه‌ای آرایشگران و استفاده نکردن از موارد استریل و یکبار مصرف در واحدهای خدمات صنفی و آرایشگری تخلف است، خاطرنشان کرد: عدم ارائه فاکتور در راستای ارائه خدمات از دیگر تخلفاتی است که مورد رصد گشت‌های نظارتی قرار می‌گیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان لرستان گفت: بر فعالیت داروخانه‌ها در بخش عرضه و فروش دارو و مکمل‌های دارویی، لوازم و وسایل آرایشی بهداشتی و تجهیزات پزشکی اعمال نظارت می‌شود.

وی اظهار داشت: بر اساس قانون، فروش دارو در داروخانه‌ها و نسخه‌پیچی لزوماً بایستی تحت نظر مسئول فنی باشد که این شخص پزشک داروساز است بنابراین هرگونه فروش دارو و نسخه‌پیچی بدون مسئول فنی تخلف و مستلزم برخورد قانونی است.

براری گفت: در اجرای طرح نظارت بر مراکز تهیه و توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی و نظارت بر تجهیزات یکبار مصرف پزشکی، به فعالیت داروخانه ها در 2 بخش عرضه و فروش دارو و مکمل‌های دارویی و بخش عرضه و فروش لوازم آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی یکبار مصرف اعمال نظارت می شود. 

براری یادآور شد: طرح ویژه نظارت بر مراکز تهیه و توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی، تجهیزات یکبار مصرف پزشکی و همچنین نظارت بر خدمات واحدهای صنفی آرایشگاه های زنانه از اواخر آذر ماه شروع شده و به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت که این طرح با هدف پیشگیری از برخی تخلفات ، فرهنگ سازی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اجرا می شود.

وی گفت: در طول اجرای این طرح تخلفاتی از قبیل لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی، تاریخ مصرف گذشته، عدم نصب نرخ نامه در واحدهای صنفی مربوط به آرایشگاه های زنانه، تداخل صنفی همچون ارایه خدمات سایر صنوف همچون فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک و فروش کیف و کفش در محل آرایشگاه های زنانه، مورد برخورد قانونی قرار می گیرد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی لرستان با بیان اینکه آرایشگاه های زنانه حق دخالت درامور بهداشتی و پزشکی را ندارند گفت: اریاه هر گونه خدماتی اعم از تاتو، لیزر، پاکسازی پوست، بوتاکس، برداشتن خال و زگیل و سوراخ کردن گوش که از مصادیق خدمات پزشکی به شمار می رود در آرایشگاه های زنانه ممنوع است و بصورت تخلف مورد رسیدگی قرار می گیرد.

براری گفت: از دیگر موارد تخلف در آرایشگاه‌های زنانه ارائه شدن فاکتور در زمینه خدمات انجام شده و عدم استفاده از وسایل استریل و یکبار مصرف است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز