خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

برنامه‌ریزی برای احیای دامداری‌های سنتی روستاهای قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۸۹۱

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار واحد دامداری سنتی در استان موجود است که با اجرای طرح فعال سازی واحدهای راکد و نیمه فعال دامداری سنتی روستایی واحدهای غیرفعال مجدد فعال می‌شوند.

به گزارش ایلنا، یوسف جلوخانی در این باره اظهار کرد: طرح فعال‌سازی واحدهای دامداری روستاییان اعم از دام سبک و سنگین با هدف از سرگیری فعالیت واحدهای دامداری روستایی در دست اقدام است که در همین راستا پیگیری‌هایی صورت گرفته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: برای عملیاتی شدن این طرح هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مربوطه از جمله سپاه، امور روستایی استانداری و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام شده است.

وی اضافه کرد: عملیاتی شدن این طرح به ثبات سکونت در روستاها، اشتغال و تولید پایدار کمک خواهد کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه این طرح‌ها در سطح تمام شهرستان‌های استان اجرا می‌شود، افزود: این طرح در مرحله اول در 2 یا 3 روستا به صورت الگویی اجرا و در صورت موفقیت در تمام استان اجرا و عملیاتی می‌شود.

جلوخانی افزود: اجرای این طرح ضمن استفاده بهینه از واحدهای دامی روستا می‌تواند اشتغال، تولید، کاهش هزینه‌های تولید و تولید گوشت قرمز و کافی که یکی از دغدغه‌های دولت است محقق شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون این طرح در حال طی کردن مراحل مقدماتی و کارشناسی است  و کارشناسان این معاونت در حال مطالعه و کارشناسی طرح هستند و در صورت تکمیل شدن با مشارکت دستگاه‌های مربوطه اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز