خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۳۳۷

وزیر کشور گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف مورد توجه جدی قرار دارد.

به گزارش ایلنا، احمد وحیدی پنجشنبه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: امروز در حوزه‌های مختلفی جزو کشور برتر و توانمند دنیا هستیم.

وی با اشاره به معنادار بودن درخشش دانشمندان ایران افزود: عبور از گردنه‌های اقتصادی با سرعت زیادی در دستور کار است اما دشمن تحریم‌های ظالمانه‌ای به جمهوری اسلامی تحمیل کرده که تحریم‌های اقتصادی از جمله آن‌ها است.

وحیدی به تلاش دشمنان جمهوری اسلامی برای جلوگیری از رشد اقتصادی ایران اشاره و تصریح کرد: آمریکایی‌ها به‌دنبال فروپاشی اقتصادی ایران است.

وی یادآور شد: باید عزم خود را جزم کنیم تا در این حوزه سربلند بیرون بیاییم و در برابر فشار اقتصادی دشمنان ایستادگی کنیم.

وزیر کشور اظهار داشت: نام‌گذاری شعارهای سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان‌های اقتصادی نشان می‌دهد که از مراحل زیادی عبور کرده‌ایم.

وی با اشاره به دشمنی های همیشگی استکبار جهانی با ملت ایران ادامه داد: آمریکا فکر حمله به ایران را از سر بیرون کرده است زیرا توان دفاع در برابر جمهوری اسلامی را ندارد.

وحیدی جمهوری اسلامی را دارای اقتصاد نوزدهم دنیا اعلام و تاکید کرد: ما می‌توانیم از نظر اقتصادی به یک نقطه بسیار مطمئن برسیم.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای القای ناامیدی در جامعه ایران افزود: القای اُمید در جامعه از مهم‌ترین نیازهای جامعه به‌شمار می‌رود و برند جوشکاران "هفشجانی" در چهارمحال و بختیاری نماد ترویج اُمیدآفرینی در جامعه است.

وزیر کشور به نقدینگی بزرگ در اختیار بانک‌های کشور اشاره و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف مورد توجه جدی قرار دارد.وی یادآور شد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری می‌تواند روش‌های مختلف تامین و جذب زنجیره‌های مالی را شناسایی و از آن برای سرمایه‌گذاری بهره‌گیری کند.

وزیر کشور اظهار داشت: بهره‌مندی از توان هُلدینگ‌های سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور و همچنین چهارمحال و بختیاری‌های مقیم‌ خارج با هدف جذب منابع مالی و سرمایه‌گذاری مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی بومی‌سازی اشتغال در بخش‌های مختلف را ضروری دانست و گفت: سند پیشرفت و توسعه چهارمحال و بختیاری باید براساس ظرفیت‌های موجود استان باشد.

وحیدی تاکید کرد: آب، منظره‌های زیبا، طبیعت بکر، مردم خون‌گرم و ظرفیت های دیگر چهارمحال و بختیاری باید بالفعل و از آن‌ها در راستای تسریع در روند توسعه استان بهره‌گیری شود.

وی شناسایی راه‌های شکفتن ظرفیت‌های موجود چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و افزود: ارز مورد نیاز واردات باید از صادرات تامین شود و در این راستا با بانک مرکزی رایزنی می‌کنم.

وزیر کشور به ۲ زنجیره ارزش ماهیان سردابی و بادام چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: روش‌های افزایش تولید ماهی‌های سردابی با بهره‌مندی از زیرساخت‌های کنونی و کمک از ظرفیت‌های قانونی حفاظت محیط زیست بررسی و عملیاتی می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین راهکارهای افزایش پرورش ماهی در قفس در جوار سدها و حاشیه کارون چهار باید پس از بررسی‌های علمی ارائه و نهایی شود.

وحیدی با اشاره به ظرفیت‌های بادامستان‌های چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از این ظرفیت می‌توان به‌عنوان جایگزین در بسیاری محصولات تولیدی دیگر استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز