خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان صمت استان عنوان کرد؛

سرمایه‌گذاری بیش از یک‌هزار میلیاردی صنایع لوازم خانگی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۲۷۶

معاون بازرگانی سازمان صمت استان قزوین گفت: در استان قزوین سرمایه‌گذاری صورت گرفته در بخش لوازم خانگی یک‌هزار و 311 میلیارد ریال است که بخشی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با سرمایه‌گذاران خارجی همکاری دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مجید برزگر با اشاره به جایگاه صنعت لوازم خانگی در استان گفت: درحال حاضر قزوین در سطح کشور از جایگاه خوبی برخوردار است و صنایع شاخص و برجسته در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قرار دارد.

معاون بازرگانی سازمان صمت استان قزوین ادامه داد: 27 واحد تولید لوازم خانگی در استان مستقر هستند که 30 نوع محصول نهایی تولید می‌کنند، همچنین در حوزه قطعات مورد نیاز لوازم خانگی هم 50 قلم تولید می‌شود که بومی سازی صورت گرفته، باعث صرفه جویی 25 درصدی ارز شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 3 هزار و 200 نفر در حوزه تولیدات لوازم خانگی در استان فعال هستند و 24 طرح هم برای توسعه و یا تاسیس واحد جدید درخواست مجوز کرده‌اند که با فعال شدن این طرح‌ها یک‌هزار و 300 اشتغال جدید در این حوزه ایجاد می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: سهم صادرات لوازم خانگی در بخش صنعت 10 درصد است که صادرات این بخش در سال جاری  از محل گمرک استان، 7 میلیون دلار بود، بخشی از لوازم تولید شده هم بات.جه به اینکه دفاتر مرکزی آن‌ها خارج از استان بود از سایر گمرک‌ها صادر شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز