خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان انرژی اتمی:

12منطقه کشور برای راه‌اندازی مرکز پرتودهی شناسایی شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۲۱۳

معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در سند جامع پرتودهی 12 منطقه با پتانسیل صنعتی احصاء شده و قزوین اولین استانی بود که مرکز پرتودهی با کاربرد چندگانه در آن افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سید پژمان شیرمردی در مراسم رونمایی از سامانه پرتودهی شتاب دهنده الکترونی که در مرکز پرتودهی نوین قزوین برگزار شد، گفت: مجتمع پرتو فرآیند نوین قزوین از پیشرفته‌ترین مراکز پرتو‌زایی در منطقه است و رونمایی از امانه پرتودهی شتاب دهنده الکترونی celv_8 جزء روزهایی پرافتخار تاریخ صنعت هسته‌ای استان و کشور است.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران ادامه‌داد: بازدهی این دستگاه حدود 80 درصد است؛ همچنین در این مرکز دو شتاب دهنده الکترونی و صنعتی در کنار هم فعال خواهند شد که در نوع خود منحصربه‌فرد است.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی این سامانه بعد از 10 سال، در راستای سند جامع راهبردی هسته‌ای کشور بوده و از مصادیق شعار "ما می‌توانیم" است.

مدیرعامل شرکت توسعه پرتوها اضافه‌کرد: با سامانه‌های "سی‌ال‌وی" علاوه بر کاربرد چندگانه، می‌توان 200 تن در ساعت محصولات را پرتودهی کرد.

شیرمردی گفت: با راه‌اندازی این سامانه انرژی هسته‌ای در بخش‌های مختلف زندگی مردم مانند بهداشت، سلامت، مواد غذایی و صنعت به کار گرفته خواهد شد و این مسیر تا رسیدن به قله‌های پیشرفت ادامه‌دار خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز