خبرگزاری کار ایران

در نیمه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه سال قبل صورت گرفت

افزایش ۶۲ درصدی خرده‌فروشان در بورس

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۵۶۵

بررسی گزارش شش ماهه سه شرکت بورسی حاضر در گروه خرده فروشی نشان می‌دهد که مجموع درآمد این صنعت در نیمه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد افزایش یافته و از عدد ۴۲ هزارو ۹۰۰ میلیارد تومان فراتر رفته است.

به گزارش چابک آنلاین، دربین شرکت‌های مورد بررسی، میزان درآمدشرکت قاسم ایران با نماد «قاسم» به 6 هزار و 119 میلیارد تومان و شرکت پخش البرز با نماد «پخش» به 9 هزار و 905 میلیارد تومان رسیده است.

به این  ترتیب، شرکت پخش قاسم ایران 21.3 درصد و شرکت پخش البرز 78.7 درصد بر میزان درآمد کسب شده خود افزوده اند.

شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کورش با نماد «افق» نیز توانست در همین مدت با ثبت ارزش فروش 26 هزار و 903 میلیارد تومانی، درآمد خود را بیش از  69 درصد بهبود بخشد.

صنعت خرده فروشی یکی از صنایع پیش رو در بخش خدمات است.

این شرکت‌ها که به عنوان حلقه واسط بین تولیدکننده و مصرف‌کننده نهایی عمل می‌کنند،تمرکز خود را بر بهبود هرچه بیشتر در زمینه توضیع و خدمت‌رسانی معطوف کرده‌اند.

توسعه هر چه بیشتر این بخش از فعالیت اقتصادی در ایران می‌تواند به توزیع عادلانه، ثبات در بازار و همچنین افزایش رفاه عمومی بی‌انجامد.

تلاش‌های صورت گرفته در این صنعت باعث شده، تا سطح توسعه یافتگی صنعت خرده فروشی در ایران از میانگین جهانی بالاتر برود.

در حال حاضر شرکت‌های بسیاری در این صنعت مشغول به فعالیت هستند.

این موضوع باعث شده  تا سطح رقابت در میان شرکت‌های فعال در حوزه خرده فروشی و توزیع کالا به بالاترین حد خود برسد و سهم بازار میان تمام برندها تقسیم شود.

باراه اندازی و توسعه مراکز فروش آنلاین ، صنعت خرده فروشی به سرعت در حال تغییر است.

هرچند که شرکت های فعال در بازار سرمایه از موقعیت و سهم مناسبی از کل بازار کشور برخوردار هستند اما این شرکت‌ها همواره با ریسک ورود رقبای جدید و از دست دادن بخشی از بازار مواجه اند که می‌تواند در تصمیم‌گیری سهام داران موثر باشد.

از این‌رو کارشناسان بازارسرمایه همواره برای سنجش ارزندگی سهام شرکت‌های گروه خرده فروشی به موقعیت و عملکرد سایر رقبا نیز نگاه می‌کنند.

درحال حاضرشرکت‌های خرده فروشی برای افزایش سهم خود از بازار اقدام به ارائه خدماتی مانند امکان خرید اعتباری و یا خرید اقساطی کرده‌اند.

برخی شرکت‌ها نیز از طریق سرمایه‌گذاری در برندها و شرکت‌های تولید مواد غذایی یا دارویی اقدام به اخذ مجوزهای انحصاری برای توزیع یافروش محصولات خاص می‌کنند که تمامی این موارد می‌تواند در تاب‌آوری شرکت‌ها و باقی ماندن آنها در جرگه رقابت موثر باشد.

عنوان دیگری که در بررسی ارزندگی سهام و یا عملکرد صنعت خرده فروشی مورد استفاده قرار می‌گیرد، گردش موجودی انبار است.

در واقع شرکت‌هایی که گردش موجودی انبار آنها بالاتر باشد در مقایسه باسایر شرکت‌ها از بازدهی بالاتری برخوردار خواهند بود و سودسازی آنها با ریسک کمتری مواجه می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز