خبرگزاری کار ایران

رصدخانه شاخص‌های شهری مشهد به صورت رسمی افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۸۲۴

با حضور شهردار و اعضای شورای شهر مشهد، رصدخانه شاخص‌های شهری مشهد به صورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهد در افتتاح رصدخانه شاخص‌های شهری مشهد در این خصوص اظهارداشت: پایه و اساس برنامه ریزی، اطلاعات، آمار صحیح و به روز است و باتوجه به تغییرات لحظه‌ای، آمار باید به روز و آنلاین باشد وگرنه از برنامه ریزی عقب خواهیم بود.

وی ادامه داد: شهرها نیاز به توسعه پایدار و همه جانبه دارند، تاکنون غفلت‌هایی صورت گرفته و در گذشته توسعه یک جانبه مدنظر بود و در مشهد شاهد توسعه اقتصادی به سمت غرب بودیم که حرم مطهر را از مرکزیت شهر خارج کرده بود.

شهردار مشهد افزود: این اقدام معضلاتی را ایجاد کرد که حالا بایستی همه کشور و دولت بسیج شود تا حاشیه شهر مشهد رفع شود، درحال حاضر تمام تلاش ما این است تا محرک های توسعه به سمت شرق مشهد باشد‌.دوستان همت کردند و کار به زمین مانده را به نتیجه رساندند اما آنچه اهمیت دارد، به روز‌رسانی لحظه ای رصدخانه و ۴۰۰ لایه اطلاعاتی این مجموعه است.

فاطمه سلیمی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: امروز رصدخانه شهری در کنار زیست بوم و شرکت‌های حاضر در کارخانه نوآوری مشهد به دنبال تحلیل، بررسی و حل مسائل مدیریت شهری است.آنچه امروز در مدیریت شهری در حال رقم خوردن است نیاز به تعریف مسیر، تبیین هدف و انتقال درست اطلاعات آن به مردم است.

وی ادامه داد: مدیریت شهری در مشهد در حوزه برنامه ریزی و آمار پیشرو بوده و نیاز است در این زمینه به غنای بسیار بیشتری دست پیدا کنند.

عضو شورای شهر مشهد افزود: شهرداری به عنوان یک ابر سازمان در این حوزه می‌تواند تأثیرگذاری بسیاری زیادی داشته باشد و با تحلیل صحیح آمار و ارقام در گذشته وضعیت را در زمان حال پیش بینی کرده و اقداماتی را برای رفع مسائل شهری انجام دهد.

سلیمی بیان داشت: رصد خانه شهری فضایی برای گفت‌وگو در خصوص موضوعات مختلف شهری برای متخصصین، کارشناسان، فرهیختگان و علاقه‌مندان به مدیریت شهری است؛ در این رصد خانه ۴۰۰ لایه اطلاعاتی در خصوص جزییات شهر وجود دارد و تمامی دست اندرکاران مدیریت شهری می توانند از آن استفاده کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز