خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان خبر داد؛

مرکزی سومین استان پیر کشور پس از گیلان و مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۶۸۵

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با بیان این استان پس از استان‌های گیلان و مازندران سومین استان پیر کشور را محسوب می‌شود، گفت: در حال حاضر 200 هزار و 19 هزار سالمند در این استان زندگی می‌کنند که در این راستا باید باید برنامه‌ریزی‌ها و راهکارها به سمتی برود که سالمندانی سالم به جامعه تحویل شود.

به گزارش ایلنا، محمود حسین‌آبادی افزود: باید اقدامات به گونه‌ای باشد تا هنگامی که افراد پا به سالمندی می‌گذارند، دارای بهترین روحیه و سلامتی باشند و چندین نوع بیماری و مصرف داروها، گریبان‎گیر آنها نباشد.

وی ادامه داد: در این خصوص باید با انجام اقدامات اساسی و تدوین و برنامه‌ریزی مناسب در حوزه توانبخشی سالمندان، در جهت بالا بردن سطح توانمندی سالمندان تلاش شود. همچنین مسیری طی شود که سالمند با حضور در جامعه، دارای سلامت جسم و روان باشد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اظهار داشت: در این راستا مرکز روزانه آموزشی، درمانی و توانبخشی سالمندان شهر اراک با کمک خیرین و با هدف گسترش و ارتقای سطح کیفی ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی، مراقبتی به گروه هدف در جهت نیل به توانمندسازی آنان و کاهش تصدی‌گری دولت ایجاد شده است.

حسین‌آبادی با اشاره به اینکه این مرکز در زمینی به وسعت 1180 مترمربع با زیربنای 1450 متر در 3 طبقه ایجاد شده است، تصریح کرد: هدف از تأسیس مراکز توانبخشی سالمندان، افزایش کیفیت زندگی این قشر است تا بتوانند با افزایش سطح سلامت جسم و روان خود، زندگی بهتری داشته باشند.

وی بیان داشت: امید است بتوان با همکاری و حمایت و هدایت خانواده‌ها، میزان ورودی افراد معلول و سالمند را به مراکز شبانه‌روزی کاهش داد، اما برای رسیدن به این مقصود نیاز است تا مراکز روزانه افزایش یابد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز