خبرگزاری کار ایران

۸۰۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۳۵۸

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: جمعیت تحت پوشش این نهاد خدمات اجتماعی ۸۰۰ هزار نفر که معادل ۱۲ درصد جمعیت استان است که در قالب ۶۰ وظیفه و ۱۷۰ برنامه از خدمات حمایتی این اداره کل استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود فیروزی در آیین افتتاح مرکز توان‌بخشی بیماران مزمن پاستور تربت‌حیدریه افزود: از این تعداد اکنون ۱۳۵ هزار نفر معلول واجد پرونده و ۷۵ هزار نفر در بخش حمایتی و اجتماعی شامل کودکان کار، بدسرپرست یا بی‌سرپرست از خدمات ما بهره‌مند هستند. 

وی گفت: ۱۸ هزار نفر نیز در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی استان شامل معتادان متجاهر، کمپ‌های ماده ۱۵، دو هزار فرزند بدسرپرست یا بی‌سرپرست در یکصد خانه فرزندان و نزدیک به هفت هزار نفر دارای معلولیت‌های متفاوت، سالمندان و معلولان جسمی حرکتی از خدمات اجتماعی و حمایتی بهزیستی استان استفاده می‌کنند.  

وی اظهار داشت: هزار و ۲۵۰ مجوز برای بخش خصوصی در سطح استان صادر و آنها را تحت نظر داریم ۱۰۰ مرکز روزانه اکنون فعال هستند. 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان تربت‌حیدریه نیز گفت: این مرکز توسط بخش خصوصی و با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان دایر شده‌ است.

فاطمه صادق‌امیری با بیان اینکه این دومین مرکز توان‌بخشی بیماران مزمن است، افزود: هنوز مرکز نگهداری بانوان عصاب و روان در این خطه وجود ندارد.

وی گفت: بهزیستی نیز به ازای هر بیمار "مجهول" مبلغ  سه میلیون و ۶۰۰ و دیگر بیماران سه میلیون تومان به بخش خصوصی می‌پردازد. 

صادق‌امیری جمعیت تحت پوشش بهزیستی تربت‌حیدریه را  ۶ هزار خانواده با حدود ۲۰ هزار نفر اعلام و اظهار کرد: این افراد شامل معلولان، بیماران اعصاب و روان و زنان سرپرست خانوار است که ۴۰ درصدشان مستمری بگیر هستند.

وی خاطر نشان کرد: کمک هزینه درمان، ارایه وسایل کمک بهداشتی، وسایل کمک توانبخشی و کمک به هزینه ساخت مسکن از جمله خدماتی است که به جمعیت تحت پوشش بهزیستی در تربت حیدریه ارایه می‌شود.

صادق‌امیری گفت: در شرایط کنونی تنگاه‌های مالی جمعیت تحت پوشش و از سوی دیگر اعتبارات محدود بهزیستی ما را بر آن داشته تا بنای کار خود را روی افراد "خیر پنهان" بگذاریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز