خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های استان:

احداث کتابخانه برای روستاهای بالای ۲۵۰۰ نفر در قزوین ضرورت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۳۰۰

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: احداث کتابخانه برای روستاهای بالای ۲۵۰۰ نفر در این استان با هدف افزایش سرانه مطالعه یک ضرورت جدی است که با حمایت مسوولان و خیران محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین،‌ فاطمه محمدبیگی در حاشیه افتتاح کتابخانه فرهنگ بویین زهرا با بیان این مطلب افزود: امکان راه اندازی کتابخانه‌های سیار برای خدمت رسانی به روستاها نیز وجود دارد که همگی به کمک خیران و مسوولان استانی و ملی قابل تحقق خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اضافه کرد: هم اکنون با بهره برداری از ۲ کتابخانه در بویین زهرا سرانه فضای مطالعه در این شهرستان به بیش از ۷۰ درصد رشد خواهد کرد که یکی از گام‌های بزرگ در راستای فرهنگسازی و رشد و اعتلای علمی ‌آموزشی مردم تلاش کنیم.

محمدبیگی در خصوص فرایند ساخت کتابخانه عمومی فرهنگ شهرستان بویین زهرا نیز بیان داشت: این کتابخانه از سال ۹۶ در استان آغاز و امروز با استفاده از اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای، شهرداری و سفر ریاست محترم جمهور به قزوین تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

به گفته این مسوول، این کتابخانه به وای فای رایگان مجهز شده و اعضای کتابخانه به پایگاه های اصلی داده های علمی دسترسی خواهند داشت که یکی از نکات حایز اهمیت در خدمات کتابخانه به شمار می‌رود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین خاطرنشان کرد: افزایش جمعیت ساکنین یک شهرستان سبب می‌ود که برای دسترسی مردم و سرانه مطالعه آن‌ها نیز برنامه ریزی شود این مهم با هدف پاسخ به دغدغه مردم شهرستان بویین زهرا در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز