خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان:

6 پروژه نیمه تمام کتابخانه‌ای قزوین در انتظار تکمیل شدن هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۶۳۹

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به وجود شش پروژه‌‌ نیمه تمام کتابخانه‌ای در قزوین گفت: برای تکمیل این پروژه‌های کتابخانه‌ای، تعامل گسترده‌ای با مسئولان استانی و شهری صورت گرفته است و تکمیل این پروژه‌ها به دسترسی بیشتر مردم به خدمات کتابخانه‌ای در استان منجر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فاطمه محمدبیگی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: امروز کتابخانه‌های ما به مکانی برای افزایش مشارکت اجتماعی و فعالیت‌های فرهنگی تبدیل شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با اشاره به خدمات نهاد کتابخانه‌های عمومی استان عنوان کرد: ارائه اینترنت و وای‌فای رایگان در کلیه کتابخانه‌ها، ارائه بسته‌های مطالعاتی موضوعی و ساخت پادکست‌های صوتی، خدمات میز مرجع مجازی و امکان دسترسی رایگان به پایگاه‌های اطلاعاتی معتبر، برگزاری گسترده مسابقات کتابخوانی و نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی، ادبی و روان‌شناسی در فضای اسکای روم و در کل تلاش برای ارائه خدمات مدرن و الکترونیکی در کنار خدمات سنتی از جمله گام‌هایی است که کتابخانه‌های استان در امر ترویجی و فرهنگی برداشته است.

وی ضمن قدردانی از حمایت و همراهی مسئولان استانی در گسترش و توسعه فضای کتابخانه‌ای، بیان کرد: تجربه افتتاح اولین کتابخانه‌ سیار استانی در مناطق الموت غربی و شرقی با مشارکت قرارگاه پیشرفت و آبادانی مجموعه سپاه صاحب الأمر (عج)، سنگ بنای ادامه خدمات نوین توسعه‌ای است که این اداره کل آمادگی دارد ضمن مشارکت و دریافت حق انتفاع و تجهیز لازم، کتابخانه سیار را در دیگر نقاط استان نیز راه اندازی کند.

این مسئول با اشاره به ضرورت رفع موانع اجرای پروژه کتابخانه مرکزی استان اظهار کرد: در انجام پروژه کتابخانه مرکزی استان به حمایت‌های جهادی مسئولان نیاز داریم تا با جذب سرمایه‌گذاری‌های لازم، آینده روشنی برای این پروژه در نظر گرفته شود.

محمدبیگی گفت: به همت شهرداری و فرمانداری بوئین زهرا، تکمیل ساخت کتابخانه مرکزی بوئین زهرا به رشد 90 درصدی رسیده که برای بهره‌برداری و تجهیز این کتابخانه در دهه فجر به اختصاص بودجه‌ مشخص از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیاز دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز