خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان:

اهمیت نگاه ویژه به کتابخوانی در روستاهای استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۵۶۵

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: روستاهای استان نیازمند نگاه ویژه مسئولان به مقوله کتاب و کتابخوانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فاطمه محمدبیگی با اعلام این خبر گفت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی آمادگی دارد با تمام ادارات استان همکاری مستمر و موثری داشته باشد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قزوین با بیان اینکه باید روستاهای بزرگ صاحب کتابخانه عمومی شوند، اظهار کرد: اقدامات خوبی در زمینه کتابخانه‌های روستایی صورت گرفته اما این کافی نیست و بسیاری از روستاهای استان نیازمند نگاه ویژه مسئولان به مقوله کتاب و کتابخوانی هستند.

محمدبیگی ادامه داد: هم‌اکنون ۳۷ کتابخانه عمومی در سراسر استان قزوین فعال است و بخشی از این کتابخانه‌های عمومی در مناطق روستایی قرار دارند که در ترویج کتابخوانی در جوامع محلی هدف نقش چشمگیری دارند.     

این مسئول با بیان اینکه کتابخانه‌های روستایی نقش مهمی در توسعه جوامع دارند، افزود: در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی، کتابخانه سایر در روستاهای استان فعال هستند.

وی بیان کرد: با توجه به طیف گسترده مخاطبان در این حوزه، ظرفیت‌های خوبی برای ترویج کتابخوانی وجود دارد و چنانچه تفاهم نامه‌ای منعقد شود، تأثیر چشمگیری در ترویج کتابخوانی میان جامعه کشاورزان، باغبانان، دامداران و روستاییان استان خواهد داشت.

وی همچنین همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادها با کتابخانه‌های عمومی را نویدبخش آینده‌ای درخشان‌تر برای جامعه دانست و اظهار کرد: با افزایش تعاملات گسترده می‌توان بسترهای مناسب‌تری را در جهت ارتقای سطح فرهنگی و فکری و همچنین ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه فراهم آورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز