خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان:

ساخت کتابخانه مرکزی قزوین در مرحله جذب سرمایه‌گذار قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۳۵۶

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: در حال حاضر زمین کتابخانه مرکزی قزوین تخصیص داده شده و دیوارکشی آن انجام شده و در مرحله جذب سرمایه‌گذار هستیم و با چند نفر در این زمینه صحبت شده است.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان گفت: در حال حاضر 37 کتابخانه نهادی، 21 کتابخانه مشارکتی، دو سالن مطالعه و یک کتابخانه سیار در استان وجود دارد و شش پروژه نیز در حال اجرا است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین ادامه داد: برای افزایش فضاهای مطالعاتی در استان آمادگی داریم و در صورت در نظر گرفتن مکان از طرف نهادهای مختلف نهاد کتابخانه‌های عمومی استان برای تجهیز و تامین نیروی انسانی کمک می‌کند.

وی ردباره کتابخانه مرکزی استان گفت: باتوجه به پیشینه و شرایط کنونی استان که شهری دانشجویی و فرهنگی است وجود کتابخانه مرکزی برای استان ضرورت دارد که خدمات متنوعی را حدودا در 40 قالب مختلف ارائه خواهد داد و باید برای تکمیل آن اعتبارات لازم در نظر گرفته شود.

این مسئول بیان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور وظیفه دارد به تمام افراد بدون در نظر گرفتن سن، جنس و سایر موارد خدمات رسانی داشته باشد و با راه‌اندازی کتابخانه مرکزی بسیاری از نیازهای افراد پوشش داده خواهد شد.

وی اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم تا دسترسی عادلانه برای تمام افراد در نقاط مختلف استان فراهم باشد و از این رو کتابخانه‌های مناطق روستایی استان نیز خدماتی مانند مناطق شهری دریافت می‌کنند.

محمدبیگی با اشاره به خدمات ارائه شده در کتابخانه‌های عمومی گفت: وای فای رایگان و دسترسی  رایگان به پایگاه‌های اطلاعات علمی در فضای کتابخانه‌ها از مواردی است در استان قابل دسترس است.

وی با تاکید بر نقش کتابخانه‌ها در جامعه گفت: امروز کتابخانه‌ها صرفا مکانی برای امانت گیری کتاب نیستند و با انواع خدماتی که بویژه برای کودکان ارائه می‌شود به باشگاه‌های اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده و فضایی برای شناسایی و رویش  استعدادها به شمار می‌روند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز