خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف مازندران:

وقف در موضوع کتاب و کتابخانه، خدمت به اسلام است

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۲۶۲

کتاب و کتابخوانی از مهمترین موضوعات فرهنگی روز جامعه ما است و با ورود موقوفات در این موضوع می توان شاهد تحولات اساسی در راستای اعتلای فرهنگی جامعه بود.

مدیرکل اوقاف مازندران در نشستی با سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی و هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه ساز استان، وقف در زمینه کتاب و کتابخانه را خدمت به اسلام عنوان نمود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ستار علیزاده مدیرکل اوقاف استان در این نشست با بیان اینکه وقف ماندگارترین کار خیر و اثربخش تر از هدیه است، اظهار داشت: موقوفات چند صد ساله گواهی بر ارزشمند بودن موضوع وقف و اثرگذاری آن در جریان پیشرفت تمدنی اسلام است.

وی با اشاره به اینکه در وقف به نیازهای روز جامعه توجه می شود، اذعان داشت: کتاب و کتابخوانی از مهمترین موضوعات فرهنگی روز جامعه ما است و با ورود موقوفات در این موضوع می توان شاهد تحولات اساسی در راستای اعتلای فرهنگی جامعه بود.

علیزاده با تاکید بر اینکه کتاب عامل بقا و نشر دین بوده است، آن را دارای ارتباط تنگاتنگ با وقف دانست و گفت: وقف به دنبال خدمت به دین است و از این رو وقف در موضوع کتاب و کتابخوانی، خدمت به اسلام خواهد بود.

مدیرکل اوقاف مازندران افزود: همکاری متقابل اداره اوقاف با اداره کل کتابخانه های عمومی و انجمن خیرین کتابخانه ساز استان برای جامعه و فرهنگ بسیار بارارزش و مقدس خوهد بود.

عبدالحسین باقری سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران نیز در این دیدار با بیان اینکه در تهیه زمین، ساختمان و کتاب می توان با اداره کل اوقاف همکاری نمود، اظهار داشت: برای رسیدن به نقطه مطلوب در سرانه فضای کتابخانه ای و رساندن تعداد کتاب های کتابخانه های عمومی استان از ۱.۵ میلیون جلد به ۴ میلیون جلد به سنت حسنه وقف باید توجه ویژه شود.

وی تعامل دو دستگاه را در ارتقای فرهنگ جامعه موثر دانست و تاکید کرد: ورود موقوفات در موضوع کتاب و کتابخانه های عمومی ادامه دهنده مسیر متعالی تاریخی مسلمانان خواهد بود و آینده با افتخاری را برای استان رقم خواهد زد.

مهندس واثقی رئیس انجمن خیرین کتابخانه ساز استان نیز در این نشست کتابخانه های عمومی در اسلام را مدیون وقف دانست و گفت: ماموریت انجمن خیرین کتابخانه ساز جلب کمک های مردمی در قالب وقف خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز