خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان:

وضعیت منابع آبی یزد بسیار نگران کننده است/اکثر دشت‌های مهم استان در شرایط حاد و بحرانی قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۰۵۵

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یزد با بیان اینکه یزد در حوزه منابع آبی با کمبود روبرو است گفت: وضعیت منابع آبی استان بسیار نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدمهدی جوادیان در گفت و گویی رسانه‌ای با خبرنگاران اظهار داشت: برداشت بی رویه از آبخوان‌های استان تبعات جبران ناپذیری برای حوزه آبی استان به دنبال داشته و دشت‌های مهم استان در شرایط حاد و بحرانی قرار دارند.

وی با اشاره به اقدامات استان در حوزه تامین آب مورد نیاز، عمده‌ فعالیت‌ها را فرهنگ‌سازی در جهت مدیریت مصرف ذکر کرد و اظهار کرد: در همین راستا نیز سند سازگاری با کم آبی شامل ارتقاء بهره‌وری در سه بخش صنعت، کشاورزی و شرب تدوین و در دست اجراست.

وی از برگزاری رویدادهای آبی در هر شهرستان به صورت هفتگی با حضور مسئولان این شهرستان‌ها جهت تسریع امور حفاظتی آب خبر داد و گفت: نشست با مردم و کشاورزان و پیگیری نگرانی‌های آنان در حوزه تامین آب از دیگر برنامه‌های این رویدادهای شهرستانی است.

جوادیان یکی از نگرانی‌های عمده کشاورزان در این رویدادهای آبی را احساس تبعیض و نبود شفافیت در این حوزه ذکر و تصریح کرد: رفع این مشکل را از طریق ایجاد اتاق شیشه‌ای جهت شفاف‌سازی وضعیت آبخوان‌ها و میزان برداشت از آنها در دستور کار داریم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد یکی دیگر از نگرانی‌های کشاورزان را کمبود آب خواند و گفت: این نگرانی در قالب بازار آب در استان جهت امکان مبادله آب بین بخش‌های مختلف در قالب ساز و کارها و چارچوب‌های تعیین شده در حال پیگیری است و تحقق این مهم می‌تواند به تعادل بخشی منابع موجود منجر شود.

وی در ادامه با اشاره به طرح‌های آماده بهره برداری آب منطقه‌ای یزد در هفته دولت عنوان کرد: یکی از مهمترین پروژه ها سد هرات به عنوان اولین سد نسبتا بزرگ استان است که عملیات اجرایی آن به دلیل فراز و نشیب تامین اعتبار زمان‌بر شد ولی بالاخره این سد با ظرفیت ۲۳ میلیون مترمکعب آماده آبگیری و بهره برداری شد و حتی در سیل پارسال محک خوبی نیز رقم زد.

این مسئول مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی یزد به منظور افزایش تاب آوری آبی شهر و نیز طرح استفاده بهینه از پساب شهر یزد با کمک بخش خصوصی را از دیگر طرح‌های مهم آب منطقه‌ای یزد برای افتتاح در هفته دولت ذکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز