خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

برخی مناطق پرجمعیت قزوین فاقد فضای مناسب مطالعاتی است/ ضرورت اقدام شهرداری‌ها برای ساخت کتابخانه

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۸۴۷

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: نواحی منفصل و برخی مناطق استان مانند شهر جدید مهرگان باوجود تراکم جمعیت فاقد فضای مطالعاتی مناسب هستند و لازم است مسئولین مربوطه نسبت به ساخت فضاهای فرهنگی ازجمله کتابخانه‌ها اقدام کنند.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به وضعیت کتابخانه‌های استان گفت: در حال حاضر 39 کتابخانه عمومی داریم که مناطق شهری و روستایی را دربرمی‌گیرد و 6 پروژه هم در حال اجرا است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قزوین ادامه داد: در سفر رئیس جمهور هم 4 پروژه با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد برای پیگیری تصویب شد و با اعتبارات درنظر گرفته شده کتابخانه مرکزی بوئین‌زهرا، سگزآباد و بیدستان به اتمام می‌رسند.

باوجود کتابخانه‌های عمومی در سطح شهر و طرح‌های در دست اجرا، قزوین هنوز هم تا رسیدن به میزان استاندارد به فضاهای مطالعاتی نیاز دارد.

درحال حاضر شهر جدید مهرگان جمعیت زیادی را در خود جای داده و ساخت ساختمان‌های جدید در این منطقه نیاز به زیرساخت‌ها را دوچندان می‌کند که فضای مطالعاتی از جمله آن‌ها است، با وجود جمعیت زیاد این منطقه فاقد فضای مطالعاتی است.

این مشکل محدود در مهرگان نیست و نواحی منفصل شهری هم فضای مطالعاتی مورد نیاز و کتابخانه عمومی ندارند.

محمدبیگی درباره این موضوع عنوان کرد: نهاد کتابخانه‌ها صرفا بهره‌بردار بوده، امیدواریم نهادهای متولی ازجمله شهرداری‌ها نسبت به ایجاد فضاهای فرهنگی اقدام کنند تا در مناطق مختلف کتابخانه داشته باشیم.

کتابخانه‌های سیار کمبود فضاهای مطالعاتی را جبران می‌کند

باتوجه به زمان‌بر بودن اقدامات عمرانی، این مسئول کتابخانه سیار را گزینه مناسبی برای خدمت‌رسانی در مناطق فاقد کتابخانه دانست و اظهار کرد: دو کتابخانه سیار برای استان در نظر گرفته شده که خودروهای آن توسط سپاه و نهاد کتابخانه‌ها خریداری شده و در مرحله تجهیز قرار دارند.

قزوین از زمان‌های گذشته مهد علم، دانش و فلسفه بوده و عالمان بزرگی را در خود پرورش داده و اکنون هم از استان‌های دانشگاهی است؛ باوجود این از داشتن کتابخانه مرکزی که به رشد علم کمک می‌کند بی‌بهره است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قزوین دراین باره گفت: در ابتدا برای ساخت کتابخانه مرکزی زمینی به ارشاد واگذار شده بود که سال 98 پیگیری و محصور شد، اما با شکایت راه و شهرسازی تاکنون کار خاصی درباره آن انجام نشده است.

وی اضافه کرد: در مصوبات سفر رئیس جمهور عنوان شده که 300 میلیارد از محل مولدسازی این زمین برای ساخت کتابخانه مرکزی تخصیص پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز