خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری قزوین:

دفع غیرمجاز پسماند از چالش‌های الویت‌دار زیست محیطی قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۶۸۱

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: متاسفانه دفع غیرمجاز پسماند یکی از چالش‌های الویت‌دار و مطرح زیست محیطی استان است و در بازدیدهای صورت گرفته در حاشیه عمده شهرهای استان‌ این معضل به وفور دیده می‌شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، علی فولیان در نشست هم‌اندیشی پیرامون مشکلات جایگاه زباله‌های ساختمانی شهر تاکستان که در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد، با اشاره به دپوی غیرقانونی نخاله‌های ساختمانی در حاشیه راه‌ها و محورهای مواصلاتی، عنوان کرد: مطابق قانون ایمنی راه‌ها این اقدام جرم بوده و بعضاً ممکن است منجر به بروز تصادف و حوادث ناگوار شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین اضافه کرد: متاسفانه قانون مدیریت پسماند در برخی از نقاط استان درست اجرا نمی شود، این در حالی است که قانون مدیریت پسماند این رفتار را جرم انگاری کرده و مطابق این قانون دفع غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی جرم بوده و متخلف به مجازات تعزیری محکوم می‌شود.

این مقام قضایی استان در خصوص رانندگانی که نخاله‌های ساختمانی را در مکان‌های غیر از آنچه پیش بینی‌شده تخلیه می‌کنند هم گفت: این رانندگان مرتکب تخلف شده‌اند و خودروی آنان از یک تا ده هفته توقیف خواهد شد.

وی با بیان اینکه معضل دفع غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی یک آسیب جدی و رو به افزایش است، گفت: دامنه این آسیب در حواشی شهر تاکستان روبه افزایش است که باتوجه به استقرار سایت مخصوص نخاله‌های ساختمانی در این شهرستان، دفع غیرمجاز این نخاله‌ها که بعضا منجر به تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیز می‌شود؛ قابل توجیه نیست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین با تاکید بر اینکه مسئولین شهری و زیست محیطی وظیفه دارند به تکلیف مقرر قانونی خود در این حوزه عمل کنند، افزود: شهرداری موظف است در شناسایی متخلفینی که نخاله‌های ساختمانی خود را به صورت غیرمجاز و در مکان‌های پیش‌بینی نشده، رها می‌کنند، نظارت کافی داشته و محیط زیست نیز مکلف به اهتمام در اجرای قانون مدیریت پسماند است.

فولیان خاطر نشان کرد: در مقابله با رفتارهای مجرمانه زیست محیطی که توسط واحدهای آلاینده و سایت‌های پسماند صورت می‌گیرد نباید به صرف اخطار زیست محیطی اکتفا کرد و علاوه بر اعلام جرم حتماً باید پیگیری‌های لازم جهت رفع این چالش‌های زیست محیطی در اسرع وقت صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز