خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری استان:

عمده مدیران قزوین در پیشگیری از وقوع جرم فاقد برنامه راهبردی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۲۹۸

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: باوجود اینکه برخی مدیران استانت در زمینه پیشگیری از وقوع جرم فعالیت دارند اما عمده مدیران در این زمینه فاقد برنامه راهبردی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی فولیان در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم که صبح امروز در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، گفت: باید توجه داشت که پیشگیری از وقوع جرم نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های بوده و دستگاه قضا به تنهایی نمی‌تواند آن را تحقق دهد، درواقع لازم است تمام دستگاه‌ها دراین باره سیاست‌گذاری داشته باشند تا در نتیجه شاهد کاهش وقوع جرم باشیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین ادامه داد: تکثر پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا که برآمده از اسیب‌های اجتماعی است از جمله مشکلات ما است اما دستگاه قضا در شکل‌گیری آن‌ها نقشی نداشته است.

وی عنوان کرد: 22 دستگاه در حوزه پیشگیری بودجه سالانه دریافت می‌کنند اما مطالبات مردم بیشتر متوجه دستگاه قضا است و کارآمدی دستگاه‌ها در این حوزه کم است و نه تنها برای کاهش سالانه 10 درصدی جرایم به ما کمکی نمی‌کنند؛ بلکه باری هم بر دوش ما گذاشته‌اند.

این مقام قضایی استان قزوین ادامه داد: هیچ گونه ترک فعلی پذیرفتنی نیست و در صورت عدم انجام وظایف مدیران با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: برای سال جاری در شورای پیشگیری از وقوع جرم 39 برنامه با اولویت جرایم درنظر گرفته شده بود که تاکنون 70 درصد آن‌ها اجرا شده است و در مجموع با اقدامات صورت گرفته و وحدت رویه اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم  از رتبه 16 در زمینه پیشگیری از وقوع رم در سال 99 به رتبه چهارم کشوری ارتقا پیدا کرده‌ایم.

فولیان گفت: سرقت جرم اولویت دار استان است و با توجه به رابطه‌ای که با امنیت و رفاه شهروندان دارد افزایش آن افزایش حس ناامنی و تخریب عملکرد دستگاه‌ها را به همراه دارد، برای کاهش سرقت اموال و تجهیزات دولتی نیز باید اقدامات و برنانه ریزی لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز