خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری قزوین:

بررسی ریشه‌ای علت‌ها و فرهنگ‌سازی در پیشگیری از سقط جنین غیرقانونی ضرورت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۸۶۹

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: باتوجه به نقش سقط جنین در حوزه جمعیت لازم است تمایل به این موضوع به صورت ریشه‌ای توسط کارشناسان و مشاوران بررسی و برای پیشگیری از آن راهکارهای مناسب ارائه شود، همچنین در نظر گرفتن نقش فرهنگ‌سازی هم ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی فولیان در جلسه شورای مشورتی خانواده که با دستور کار بررسی راهکاری پیشگیری از سقط غیرقانونی در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، گفت: سقط جنین علاوه بر اینکه رفتاری ضدانسانی و ضد اجتماعی است، جرم هم تلقی می‌شود و باتوجه به وضعیت جمعیت در کشور و پیش‌بینی ابربحران جمعیت، تهدیدی برای آینده به شمار می‌آید.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین ادامه داد: باتوجه به اهمیت موضوع جمعیت، دستگاه قضا نحوه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را پیگیری می‌کند.

وی عنوان کرد: سقط جنین یکی از مواردی است که از چالش‌های حوزه جمعیت به شمار می‌آید و مواردی مانند عدم حمایت‌های دولت از فرزندآوری، مخفی بودن روابط قبل از ازدواج رسمی و عوامل فرهنگی در آن دخالت دارند.

این مقام قضایی استان ادامه داد: ماماها و بهورزان مراکز بهداشت و درمان و پزشکان می‌توانند در حوزه آگاهی و فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از سقط غیرقانونی نقش آفرین باشند.

وی اظهار کرد: توزیع داروی سقط جنین غیرقانونی است و لازم است علوم پزشکی نسبت به شناسایی متخلفین این حوزه و ارجاع آن‌ها به مراجع قضایی اقدام کند؛ همچنین تشکیل گشت ترکیبی، برگزاری دوره آموزشی و نظارت بر فروش این داروها در فضای مجازی، عطاری‌ها و داروخانه‌ها هم ضرورت دارد.

فولیان با اشاره به انواع سقط شامل غیرارادی، قانونی و جنایی گفت: سقط قانونی صرفا باتوجه به قانون حمایت از خانواده و با نظر پزشکی قانونی مجاز است و درصورت اقدام غیرقانونی در این حوزه پروانه فعالیت مطب پزشک باطل خواهد شد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین اظهار کرد: باتوجه به راه‌اندازی سامانه باروری سالم لازم است آزمایشگاه‌ها و پزشکان متخصص با اتصال به این سامانه و رصد اطلاعات ثبت شده در آن از سقط غیرقانونی پیشگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز