خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان:

قزوین در پیشگیری از وقوع جرم سومین استان کشور شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۷۱۴

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: براساس آمار اعلام شده از سوی قوه قضاییه این استان موفق شد با همراهی و همکاری سایر دستگاه‌های فعال رتبه سوم را در حوزه پیشگیری از وقوع جرم را کسب کند.

به گزارش ایلنا، علی شعبانی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم گفت: پیشگیری از وقوع جرم از مهمترین اولویت‌های دستگاه‌های متولی در این زمینه بوده و باید مسئولان دستگاه‌ها در این زمینه تلاش کنند، چرا که با همت و مشارکت همه جانبه در این حوزه می‌توان از وقوع خسارت به شهروندان، اماکن و تاسیسات دولتی و ناامنی‌های ناشی از آن جلوگیری کرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: جرم آسیب رساندن و خسارت به همه مردم و مسئولان است که موجب می‌شود جوانانی که سرمایه‌های کشور هستند از بین بروند و اگر مسئولان و مردم به درستی به وظایف خود عمل نکنند و جرمی در جامعه واقع شود، علاوه بر ترک فعلی که صورت گرفته خسارات زیادی به شاکی، متهم، خانواده‌ها و حتی عموم جامعه تحمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۱۰ تکلیف در زمینه پیشیگیری از وقوع جرم برای ۲۷ دستگاه تدوین شده است، یادآور شد: وظیفه پیشگیری از وقوع جرم بر عهده سه قوه بوده و تمامی دستگاه‌های مسئول باید با یک برنامه مشخص و تشکیل کارگروه‌های ویژه برای شناسایی، پیشگیری و کاهش جرم تلاش کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این نشست با اشاره به اینکه به صورت میانگین از هر ۲۰ هزار نفر برای یک نفر پرونده کیفری تشکیل شده است، گفت: در سال گذشته بیش از ۶۴ هزار پرونده کیفری وارد دادسراهای استان قزوین شده و اگر برای هر پرونده ۲ نفر در نظر بگیریم در واقع می‌توان گفت بیش از ۱۳۰ هزار قزوینی درگیر موضوعات کیفری بودند.

حسین رجبی با بیان اینکه باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده کرد، گفت: دستگاه‌هایی از قبیل اداره اوقاف و امور خیریه دارای ظرفیت‌های مناسبی در این زمینه هستند و به‌زودی نیز تفاهم نامه ای مشترک برای استفاده از ظرفیت‌های موجود منعقد خواهد شد.

وی اضافه کرد: نهضت پیشگیری از جرم در استان آغاز شده و پیش‌بینی ما این است تا با اجرای دستورالعمل‌ها و اقدمات لازم و مشارکت همه دستگا‌ ها در سال جاری در زمینه جرایم ۶۰ درصد کاهش داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز