خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس در سفر به تهران تاکید کرد؛

ضرورت تدوین نقشه جامع آبخیزداری و قنوات فارس

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۱۵۶

استاندار فارس بر ضرورت تدوین نقشه جامع آبخیزداری و قنوات استان فارس تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمدهادی ایمانیه در جریان سفر چند ساعته به تهران، در جلسه‌ای افزود: در این نقشه وضعیت فعلی فارس تشریح خواهد شد و همچنین نقاط مستعد و مفید برای احداث آبخوان‌ها و آبخیز‌ها را مشخص خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برای توسعه و اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری که در زمینه‌های مختلفی از جمله کنترل سیلاب‌ها و تغذیه سفره‌های آب‌ زیرزمینی موثر است می‌بایست، استفاده از ظرفیت‌های قانونی، ارائه مشوق‌ها برای ایجاد انگیزه در مشارکت و هم افزایی همه دستگاه‌ها و نهادها در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

ایمانیه در این دیدار بر ضرورت هم‌اندیشی و همفکری برای توسعه آبخوان‌داری و آبخیزداری در فارس اشاره کرد و گفت: در سفر آتی وزیر جهاد کشاورزی به فارس، به صورت ویژه به مسئله آبخیزداری و قنوات خواهیم پرداخت؛ از نظرات کارشناسی استفاده کرده و برای رسیدن به نقطه قابل قبول در این حوزه‌ها پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

وی، استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌ها و سازمان‌ها، برای بهره‌برداری از تجهیزات و ماشین آلات سنگین را، امری مهم و قابل توجه در اجرای این پروژه‌ها دانست و گفت: با استفاده از ماده ۵۶ و همچنین ظرفیت خوب خیرین همیشه در صحنه استان، به توسعه و پیشرفت این پروژه‌های موثر در کنترل سیلاب‌ها و تغذیه سفره‌های آب‌ زیرزمینی کمک خواهیم کرد.

 استاندار فارس، نیروی انسانی و مصالح را، دو موضوع مهم دیگر در اجرای پروژه‌های آبخیزداری عنوان کرد و گفت: با هم‌افزایی بین دستگاهی و استفاده از تجربه بسیار خوب جهاد آبرسانی به روستاها این دو موضوع نیز قابل حل شدن است.

وی، به طرح جامع آب استان و تفاهم منعقد شده در این زمینه با دانشگاه شیراز اشاره کرد و افزود: گروهی که برنده این مناقصه شده‌اند طی ۱۸ ماه آینده، در تمامی زمینه‌ها، طرح جامع آب فارس را ارائه خواهند کرد؛ تامین اعتبار مناسبی برای این طرح انجام شده است تا کار به صورت علمی دقیق و مناسبی پیش رود.

ایمانیه، معافیت مالیاتی را یکی از راه‌های مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های آبخوانداری و آبخیزداری عنوان کرد و گفت: با استفاده از زمینه‌های قانونی می‌توان، برای بنگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی که در اجرا و توسعه طرح‌های آبخوانداری و آبخیزداری مشارکت داشته باشند معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز