خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری فارس خبرداد؛

تردد بیش از 129 میلیون انواع وسایل نقلیه در محورهای استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۱۴۳

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از ثبت تردد بیش از 129 میلیون و 830 هزار انواع وسایل نقلیه در محورهای استان طی 3 ماهه اول سال 1402 خبر داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا راستیار گفت: مطابق آمار برداشت شده توسط سامانه‌های هوشمند" ترددشمار برخط"، طی3 ماهه اول سال 1402 بیش از 129 میلیون و 830 هزار تردد انواع وسایل نقلیه در محورهای استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 11 درصد افزایش داشته است.

راستیار با بیان این که فروردین ماه پرتردد ترین ماه طی 3 ماهه اول سال 1402 بوده گفت: محورهای شیراز - مرودشت و برعکس، کمربندی پل فسا شیراز (جنوب – شمال)  و برعکس بیشترین میانگین تردد روزانه را طی 3 ماهه اول سال 1402 داشته‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از تردد وسایل نقلیه سنگین طی سه ماهه اول سال 1402 پرداخت و اظهار داشت: در 3 ماهه اول سال جاری بیش از 17 میلیون تردد سنگین در محورهای فارس به ثبت رسیده  که این عدد نشان دهنده سهم حدود 13 درصدی از کل تردد استان را دارد و محورهای کمربندی پل فسا شیراز (شمال – جنوب)  و شیراز – مرودشت (شیراز- اکبرآباد) بالاترین میزان تردد سنگین را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس هم چنین گفت: طی 3 ماهه اول سال 1402 تردد مبادی ورودی استان بیش از 6 میلیون و تردد از مبادی خروجی استان نزدیک به 6 میلیون و 200 هزار بوده است.

راستیار خاطرنشان ساخت: همچنین از کل تردد های استان در 3 ماهه اول سال جاری، 87 درصد سواری و وانت ، 1 درصد اتوبوس و مابقی انواع وسیله نقلیه سنگین بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در پایان به ارائه گزارشی از سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور استان فارس در 3 ماهه اول سال 1402 نیز پرداخت و گفت : در سه ماهه اول سالجاری محورهای کمربندی شیراز ، شیراز – قائمیه و آباده -ایزدخواست دارای بیشترین تخلفات سرعت ثبت شده در بین محورهای استان را دارا بوده‌اند.

129 سامانه هوشمند ثبت تردد در پرتردد ترین محورهای استان فارس در حال بهره برداری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز