خبرگزاری کار ایران

فرماندار تربت حیدریه:

محدود کردن جمعیت در ایران، ناشی از یک تقلید کوکورانه از غرب است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۸۲۹

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه با بیان اینکه محدود کردن جمعیت در ایران، ناشی از یک تقلید کوکورانه از غرب است، گفت: در حالی که بسیاری از شخصیت‌های معروف یا سیاستمداران در غرب بسیار پر فرزند هستند، ولی ما در ایران اقدام کنترل جمعیت کرده و شوربختانه به همین نسبت پای حیوانات خانگی را به منازل خود باز کردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اکبر کی‌پور روز شنبه در آیین رونمایی از پوستر جشنواره ملی عکس ایران جوان افزود: این در حالیست که امروز کشور چین با یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت، به این مهم پی برده که یکی از مولفه‌های قدرت، جمعیت است.

وی با بیان اینکه محدود کردن جمعیت در ایران، ناشی از یک تقلید کوکورانه از غرب است، گفت: در حالی که بسیاری از شخصیت‌های معروف یا سیاستمداران در غرب بسیار پر فرزند هستند، ولی ما در ایران اقدام کنترل جمعیت کرده و شوربختانه به همین نسبت پای حیوانات خانگی را به منازل خود باز کردیم.

فرماندار تربت‌حیدریه اضافه کرد: تقلید کورکورانه به همین محدود نشد، بلکه سبک زندگی ساده و بی‌آلایش ایرانی را نیز تغییر داده و افراد کهنسال خانواده را، به آسایشگاه سالمندان تحویل دادیم و این اقدام خود را تمدن و فرهنگ مدرن نام نهادیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه نیز با بیان این که نخستین جشنواره ملی عکس ایران جوان به میزبانی این دانشگاه فرصت مناسبی برای تلفیق هنر و سلامت خانواده و در راستای سیاست‌های راهبردی کشور برای رسیدن به جمعیت مطلوب کشور، گفت: بر این اساس دست یاری جویی خود را برای تحقق این سیاست‌های کلان جمعیتی، به سوی هنرمندان و به ویژه عکاسان کشور دراز می‌کنیم.

حسین ابراهیمی‌پور افزود: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان در راستای تحقق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و بر اساس رسالت خود در مسیر اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت تصمیم گرفته‌اند جشنوارۀ ملی عکس با عنوان "ایران جوان" را در اواخر تیرماه امسال برگزار و ۱۵ تیر ماه آخرین فرصت برای شرکت در جشنواره ملی عکس ایران جوان است.

وی با بیان این‌که ۲ موضوع برای جشنوارۀ انتخاب شده‌ است گفت: موضوع نخست "فرزندان، شکوه خانواده" و با محورهای پیشنهادی فرزندان پیام‌آور نشاط و امید، فرزندان حس خوب زندگی والدین و فرزندان نبض زندگی و خانواده است.

رئیس جشنواره ملی عکس ایران جوان گفت: موضوع دوم "پدربزرگ و مادربزرگ الگوی فرزندان در خانواده" و با محورهای پیشنهادی خانواده و سبک زندگی ایرانی - اسلامی و نیز خانواده، سلامت معنوی و پدربزرگ و مادربزرگ گرمابخش کانون خانواده است.

ابراهیمی‌پور افزود: تمامی عکاسان و علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره، می‌توانند با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی iranjavan.thums.ac.ir بعد از تکمیل ثبت‌نام، آثار خود را ارسال کنند و یا به دبیرخانۀ جشنواره به آدرس خراسان رضوی، تربت‌حیدریه، خیابان شهید قرنی یک، ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، طبقه سوم، اتاق ۴۰۷ مراجعه یا با شماره تلفن ۰۵۱۵۲۲۲۴۶۴۶ تماس بگیرند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره ملی عکس ایران جوان نیز گفت: در قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت، رشد شاخصه‌های اقتصادی مبتنی بر رشد جمعیت مولد و پویا متمرکز شده‌ است.

الهام بهره‌مند افزود: در همین راستا در قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، اقدام به برگزاری یک کار فرهنگی فاخر و آن برپایی نخستین جشنواره عکس در گستره ملی و با اتکا به توانمندی نیروهای بومی کردیم.

وی گفت: پیوند هنر و سلامت یکی از مهمترین برنامه‌ها برای فرهنگ‌سازی رشد جمعیت کشور و امیدواریم از وسوی وزارت بهداشت، امتیاز دبیرخانه دایمی آن برای شهر تربت‌حیدریه ثبت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز