خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد:

تربت جام رتبه اول تعداد مبتلایان به تب مالت در سطح کشور را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۱۵۰

فرماندار تربت جام از رتبه اول این شهرستان در تعداد مبتلایان به تب مالت در سطح کشور برای دومین سال متوالی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین جمشیدی در این خصوص گفت: آمار بالای مبتلایان تب مالت عیب بزرگی برای تربت جام محسوب می‌شود و با توجه به این که نرم مبتلایان رو به کاهش است ولی همچنان این شهرستان همچنان سرآمد کشور درحوزه تب مالت است. 

وی ادامه داد: مجموعه دامپزشکی، دانشکده علوم‌پزشکی، بخشداران، دهیاران، شوراهای اسلامی نسبت به شناسایی کانون‌های درگیری و بحران و  همچنین واکسیناسیون دام سبک و سنگین و تمهیدات لازم برای پیشگیری و جداسازی دام، بیمه، پلاک کوبی، خون گیری و آموزش را در دستور کار خود قرار دهند و از هر فرصتی برای اجرای طرح خانه به خانه استفاده و درد و رنج و هزینه ناشی از بیماری تب مالت کاسته شود.

فرماندار تربت جام گفت: با توجه به این که نرم مبتلایان به تب مالت در تربت جام ٢٠ برابر کشوری و ۵ برابر استان است می طلبد که باید نظارت جدی و در جهت کاهش بیماری تب مالت صورت گیرد.

جانشین دادستان عمومی و انقلاب نیز گفت: برای سلامت مردم دادستانی آماده همکاری است و در این رابطه تعدادی قصابی اقدام به عرضه گوشت غیر مجاز کرده بودند پلمپ شد. 

نوروزی افزود: اولا باید بررسی شود که چرا شهرستان تربت جام به این شرایط رسیده است و باید در جهت کاهش بیماری تب مالت باید آموزش و آگاه سازی صورت بگیرد و مدیران تست دام را در دستور کار قرار دهند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام نیز با اعلام روند کاهشی بیماری تب مالت نسبت به سال قبل گفت: همه افراد مناطق کانون های  بحرانی باید تحت پوشش آموزش قرار گیرند و دریک بازه زمانی مردم را آموزش بدهیم، داروی تب مالت کمیاب و گران است وبرای مهار یک بیماری همه نهادهای وابسته به حوزه سلامت باید پای کار باشند.

محمد محمدی افزود: واکسیناسیون دام، آموزش، عدم مصرف شیرخام، نمونه گیری از دام، بیمه ،کنترل جابجایی دام، شناسایی کانون های آلوده و عدم کشتار دام در منازل  از جمله راهکارهای پیشگیری از شیوع بیماری تب مالت است. 

همچنین باقرخدادادی مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: بیشترین منبع آلودگی تب مالت بازار دام و فروشندگان لبنیات هستند که شیر را از مراکز غیر استاندارد تامین می کنند و باتوجه با اینکه نهاده دام قطع شده است دامدار رغبتی به بیمه  دام ندارد وجهاد کشاورزی مجاری بیمه را ندارند و طرفی نیز بهداشت در مراکز نگهداری دام کمتر رعایت می شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز