خبرگزاری کار ایران

معاون در جلسه شورای سلامت شهرستان آبیک مطرح شد؛

ضرورت انتقال زباله‌ها به سایت محمدآباد / معدوم‌سازی 10/5 تن گوشت آلوده در آبیک

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۰۸۱

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان آبیک گفت: دستگاه‌هایی که در اجرای مصوبات شورای سلامت شهرستان آبیک کوتاهی کنند، به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مرتضی کشاورز کلهر در جلسه شورای سلامت شهرستان آبیک اظهار کرد: دستگاه‌هایی که در حوزه مدیریت پسماند و محیط زیست نسبت به اجرای مصوبات تصویب شده در جلسه شورای سلامت شهرستان آبیک، اقدامی انجام نداده و کوتاهی کنند طبق قانون و ضوابط موجود به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

وی افزود: خدمات شهرداری آبیک نباید نسبت به دپوی زباله‌ها در جایگاه زباله اقدام کند مگر در مواقعی که لازم باشد و می‌طلبد زباله‌ها به سایت محمدآباد انتقال یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: زیر فنس‌های کشیده شده در جایگاه زباله خالی است و با وزش باد، زباله‌ها اطراف جایگاه و دشت پراکنده می‌شوند.

کشاورزکلهر با اشاره به چاری 300 تا 400 رأس گوسفند در محل جایگاه زباله در شهر آبیک اضافه کرد: شهرداری باید نسبت به استقرار نگهبان در این محل اقدام کند و از ورود دام به این محل خودداری کند.

وی خاطرنشان کرد: از مسئولان محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک درخواست می‌شود در حوزه محیط زیست و بهداشت مردم با دستگاه‌های دیگر مماشات نداشته باشند و مسئولانی را که کوتاهی می‌کنند، ملزم به اجرای مصوبات کنند.

این مسئول بر تعیین تکلیف تعمیر و بهسازی مخزن هوایی آب روستای حسین‌آباد رضی بخش بشاریات از سوی بخشدار این بخش و مدیر آبفای روستایی شهرستان آبیک تاکید و تصریح کرد: دهیاران روستاهایی که زیر پوشش آبفای روستایی قرار ندارند، لازم است نسبت به کلرزنی آب چاه روستاها اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان آبیک افزود: بهسازی چاه‌های آب روستاهایی که پرخطر و حادثه‌خیز است، باید از سوی اداره آبفای روستایی شهرستان آبیک صورت گیرد تا در زمان وقوع سیلاب با تخریب آنها مواجه نشویم.

کشاورزکلهر با اشاره به وجود نخاله در مسیر شرقی شهر آبیک ادامه داد: شهرداری نباید اجازه دهد نخاله در سطح شهر آبیک تخلیه شود بلکه باید در زمین چاله‌ای که در بالادست شهرک دانشگاهی اندیشه وجود دارد، نخاله‌ها تخلیه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان آبیک با تاکید بر اتلاف سگ‌های ولگرد در شهرهای خاکعلی و آبیک متذکر شد: با توجه به مانور سگ‌های ولگرد به صورت گله‌ای در شهر آبیک، لازم است شهرداری آبیک تدبیر لازم را در زمینه جمع‌آوری سگ‌های ولگرد بیندیشد.

معدوم‌سازی 10.5 تن گوشت آلوده در آبیک

مرتضی یعقوبی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آبیک هم در این جلسه اظهار کرد: طی سه ماهه نخست امسال 10.5 تن گوشت استحصالی و آلایش شده آلوده ضبط و معدوم‌سازی شده است.

وی افزود: 732 عدد کلیه، 786 عدد ریه و 258 کلیه دام آلوده در شهرستان آبیک به دلیل شناسایی بیماری‌های انسان و دام، ضبط و معدوم شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آبیک ادامه داد: گوشت خارج شده از کشتارگاه عاری از هر گونه آلودگی است و لاشه کشتار شده یک روز پس از کشتار، از کشتارگاه خارج می‌شود.

یعقوبی اضافه کرد: در حال حاضر در دو مرحله بازرسی در کشتارگاه‌ها انجام می‌شود؛ یک مورد بازرسی پیش از کشتار و مورد دوم بازرسی پس از کشتار دام است.

وی خاطرنشان کرد: در بازرسی پیش از کشتار در کشتارگاه‌ها، بیماری‌های دام شناسایی شده و دام‌های سالم جداسازی می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز